نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:28

احترام به جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی به وضوح دیده می‌شود

بیله‌سوار-امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بالاترین میزان آزادی و احترام به جایگاه و منزلت زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)،روز مادر و روز زن با بیان اینکه تکریم و احترام به جایگاه زنان هم در خانه و هم در ادارات باید رعایت شود، اظهار کرد: بالاترین میزان آزادی و احترام به جایگاه و منزلت زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وضوح دیده می‌شود.

وی با اشاره به مقام و منزلت زن در سیره اسلامی افزود: بالاترین توجهات و عنایات خداوندی به مادران و زنان اعطا شده است و تمام بشریت مدیون زنان و مادران هستند و مادر بزرگترین ثروت و دارایی در این دنیا است که باید قدر آن هنگامی که در قید حیات است را بدانیم.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: ما هر چه سرمایه داریم از خانم فاطمه زهرا (س) است و امروز باید محبت و عشقمان را با خلوص نیت به آن حضرت عرضه داریم.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه به سفر اخیر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار اشاره کرد و گفت: از تمام زحمتکشان و دست اندرکاران پروژه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل تقدیر و تشکر می‌کنیم ولی آنچه که امروز مردم این منطقه محروم مرزی را دل آزرده می‌کند و گهگاهی حتی شکاف بین مردم و نظام ایجاد می‌کند عملکرد ناصواب برخی مسئولین از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: در بحث حقابه منطقه مغان از رود ارس که باید ۶۰ درصد باشد رعایت نمی‌شود و انتقال آب ارس به استان آذربایجان شرقی و غربی در این تنش آبی حاکم در منطقه، کاری غیرمنطقی است که انتظار ما از شخص آیت‌الله رئیسی این است که به این موضوع شخصاً وارد شوند و تدابیر لازم را به کار گیرند و خوشحالی را به کشاورزان زحمتکش منطقه هدیه کنند.

خطیب جمعه بیله‌سوار ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، تقوا را عالی‌ترین سرمایه برای انسان‌ها هم در این عالم و هم در عالم آخرت دانست و افزود: ثروت و سرمایه فقط دارایی دنیوی و مالی نیست بلکه تنها چیزی که فریادرس انسان‌ها در عالم آخرت خواهد بود، اعمال و رفتار و در یک کلام تقوای انسان‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام عزیزی همچنین با محکوم کردن اهانت اخیر نشریه فرانسوی افزود: اهانت اخیر نهایت عصبانیت و خشم این نشریه بداخلاق فرانسوی است که از سوی ملت غیور و همیشه در صحنه بی پاسخ نخواهد ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974696

مهمترین اخبار ایران و جهان: