نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:00

استمرار راه شهدا در عمل محقق می‌شود/مادران شهیدان اسوه فداکاری

شاهرود- امام جمعه شهر بسطام با بیان اینکه استمرار راه و خون شهدا در عمل محقق شده و سبب استحکام اسلام است، گفت: باید در صحنه عمل، خدمت و اقدام نشان دهیم که ادامه دهنده راه شهدا هستیم

گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام در امامزاده ابوالقاسم (ع) این شهر با گرامیداشت ایام وفات حضرت ام‌البنین و تکریم مادران و همسران شهدا با اشاره به ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) با اشک چشم قیام امام حسین (ع) را تداوم بخشید.

وی با بیان اینکه استمرار خون شهدا در عمل محقق شده و سبب استحکام اسلام است، گفت: حضرت ام‌البنین (س) تابع ولایت و مدافع آن بود و الگو از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) گرفته بود و مادران و همسران شهدا این بانوان گرانقدر جهان اسلام را الگوی خویش قرار داده و اسوه‌های فداکاری محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهر بسطام با اشاره به ۱۷ دی ماه روز کشف حجاب رضاخانی، اظهار کرد: رضاخان با سفر به کشورهای اروپایی تلاش کرد مواسات زن و مرد را در کشور محقق و چادرتر سر زنان برداشت.

رضوی نسب با بیان اینکه رضاخان با زور و قدرت چادر را از سر بانوان برداشت، افزود: در واقعه کشتار مسجد گوهرشاد ۵۶ کامیون جنازه از این مسجد جامع خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز با جنگ نرم روسری را از سر زنان بر می‌دارند، ادامه داد: رهبر انقلاب ۳۴ سال پیش از جنگ نرم سخن و تذکر داد و دشمن آرام آرام حجاب زنان ما را برداشت و امروز به کشف حجاب رسیده‌ایم

امام جمعه شهر بسطام با درخواست از مسئولان برای توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود در جمع بانوان بر حجاب و عفاف تاکید کردند و درخواست ما از مسئولین این است که قانون حجاب و عفاف را با جدیت پیگیری و با کشف حجاب مقابله قاطعانه کنند.

رضوی نسب در ادامه به قیام ۱۹ دی مردم قم نیز اشاره کرد و این امر را زمینه ساز انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: اربعین مردم قم در تبریز و سپس شهرهای دیگر سبب شد تا مبارزات انقلابی سامان بگیرد.

وی با اشاره به شهادت امیرکبیر نیز افزود: امیرکبیر الگویی از مبارزه با استکبار و خدمت صادقانه به مردم است و باید این الگوها در جامعه ما معرفی و ارائه شوند.

امام جمعه بسطام در ادامه با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه در دستگیری باند تعرض به دختران و مزاحمان نوامیس مردم این شهر، خواستار برخورد قاطعانه دادگاه با اعضای این باند و عبرت آموزی برای دیگران شد.

رضوی نسب در پایان سخنان خود خواستار معرفی سریع‌تر شهردار این شهر برای سر و سامان دادن به شهر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958608

مهمترین اخبار ایران و جهان: