نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 17:51

اقدامات انجام شده در خوی متفاوت تر از فضای مجازی است

ارومیه - فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور بعد از ظهر جمعه در جلسه ستاد بحران آذربایجان غربی در خوی افزود: آمادگی‌ها برای مقابله با زلزله نسبی است ولی امکانات مورد نیاز به خوبی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجود توزیع هزاران تخته چادر اما باز هم تقاضا برای گ دریافت چادر وجود دارد لذا برای رضایت بیشتر مردم باید خدمات رسانی بهتر مدیریت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت در زلزله وان ترکیه، هلال احمر خوی نخستین واحد کمک کننده خارجی بود.

وحید جلال زاده افزود امکانات مورد نیاز مردم خوی از جمله چادر تأمین شده اما درخواست‌ها برای چادر وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی زلزله زدگان مستأجر هستند و مشکل تأمین مسکن آنان در بلند مدت باید رفع شود.

وی در خصوص صدور فیش گاز میلیونی در مناطق زلزله زده گفت: این موضوع باید بررسی و از نگرانی‌های مردم کاسته شود.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه گفت: تاکنون علاوه چادر، زیرانداز و پتو به میزان کافی در خوی توزیع شده و در قالب ۲ محموله ۳٨۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان خوی ارسال و توزیع شده است.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تاکنون در قالب ۲ محموله شامل یک محموله ۲۴۰ تنی و یک محموله ۱۴۰ تنی این میزان بسته‌های غذایی برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

در پی ۵.۹ ریشتری شنبه شب گذشته در خوی بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017208

مهمترین اخبار ایران و جهان: