نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 13:54

افتتاح بیت الزهرا توسط جهادگران در شیراز؛ مشکلات مسکن محرومان موجب قوت گرفتن ساخت این مجتمع شد

در آستانه ولادت حضرت علی «ع» گروه جهادی جمکرانی ها با حضور گروه‌های جهادی و مردمی، مجتمع فرهنگی، مسکونی بیت الزهرا(س) را در سلطان آباد شیراز افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، گروه جهادی جمکرانی ها از سال ۹۷ اقدام به ساخت یک مجتمع مسکونی و فرهنگی کرد که در سال ۱۴۰۱ و در آستانه ولادت حضرت علی «ع» به بهره‌برداری رسید.

سرپرست مجموعه جمکرانی ها در این باره گفت: با هدف محرومیت زدایی، اشتغال زایی و زمینه های فرهنگی تصمیم به ساخت یک مجتمع مسکونی و فرهنگی گرفتیم که دست یاریگر مردم مارا برای رسیدن به این امر مهم یاری رساند.

سید غفار حسینی افزود: هم وطنان زیادی هستند که استطاعت مالی برای تأمین سرپناه و منزل را ندارند و این مسئله تبدیل به دل نگرانی و دل مشغولی جهادی ها شد‌ و دغدغه ساخت این مجتمع را تقویت کرد.

وی افزود: از سال ۹۷ پروژه ساختمانی مجتمع بیت الزهرا «س», آغاز شد و با صرف هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسید.

حسینی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که صفر تا صد تأسیس مجتمع مردمی بوده است، از دغدغه تا طرح ایده و حتی هزینه ها صرف شده در راستای اجرای پروژه  فقط و فقط از جانب هم وطنان نوع دوست و دغدغه مندمان تهیه و تامین شده است.

او گفت: مجتمع بیت الزهرا قرار بود زودتر از این موعد به بهره‌برداری برسد اما مشکلات پیش آمده در کشور طی سالهای متمادی مانند سیل و زلزله در نقاطی از کشور مانند سیل گیلان و لرستان زلزله اندیکا و‌‌‌‌‌... باعث شد جمکرانی ها آبادانی هم وطنان خسارت دیده شان را بر خود مقدم بدانند.

وی در ادامه گفت:  احداث ۶ منزل مسکونی در سرپل ذهاب، احداث ۳۰ واحد مسکونی در چمشهران لرستان پس از سیل بهار ۹۸ به همراه طرح خیابان و کوچه کشی و همچنین ساخت ۲۹ منزل مسکونی در روستای اندیکا ی استان خوزستان، از جمله اقداماتی بود که از زمان آغاز کلنگ زنی پروژه بیت الزهرا تا زمان افتتاح آن توسط مجاهدان گروه جمکرانی ها اجرا شده است.

حسینی گفت: مجتمع بیت الزهرا دارای هفت واحد است که دو واحد آن آموزشی است و در راستای آموزش و استعداد پروری در اختیار جهادی ها قرار می‌گیرند تا برای استفاده از ظرفیت های توان یابی و استعداد یابی خود دغدغه مکان را نداشته باشند.

او گفت: یک واحد از این مجتمع به کارفرینی و اشتغال زایی اختصاص یافته است که در آن حدود سی بانوی سرپرست خانوار برای رفع معاش خود مشغول به کار خواهند شد.

وی ادامه داد: چهار واحد از این مجتمع نیز به صورت دوره ای در اختیار نیازمندانی قرار می‌گیرید،که برای تأمین هزینه منزل مشکل دارند.

حسینی در پایان گفت: مردم نوع دوست ایران و مخصوصا استان فارس همواره محبت خود را به هم میهنانشان نشان داده اند، در طرح های محرومیت زدایی متعددی که گروه جهادی جمکرانی ها اجرا کرده است اقشار مختلف با هر توان مالی کمک های خود را برای ما ارسال کردند، از دانش آموزان و نوجوان تا دانشجو ها و جوانان از سالخورده ها تا پس انداز و پول تو جیبی های کوچک تر ها سیل کمک های ریز و درشت ، کم و زیاد را به سمت کار خیر روانه میکند و همین مردمی بودن کار است که آن را ارجمند تر میکند چرا که آجر به آجر آن محبت مردم است‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016752

مهمترین اخبار ایران و جهان: