نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 11:05

«ایران استوار، 44 سال افتخار»| جوکار: پیروزی انقلاب موجب خودباوری و پیشرفت ما در تمام زمینه‌ها شد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب امروز هیچ‌گونه وابستگی به قدرت‌های خارجی نداریم، گفت: پیروزی انقلاب، موجب خودباوری ما و پیشرفت ما در تمام زمینه‌ها شد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و اعیاد ماه رجب، با اشاره به عناصری که موجب پیروزی انقلاب شد، گفت: آن‌چه که بین امام و امت، پیوند برقرار کرد، وجه فرهنگی دینی و اسلامی و ولایی ما بود. وقتی این ۳ عنصر در راستای تقویت حضور مردم و تقویت تأمین خواسته‌ها و مطالبات مردم در کنار هم قرار گرفته‌اند، مردم به پیروزی رسیدند.

جوکار تصریح کرد: هوشیاری مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و آن‌چه که مردم دنبال آن بودند از جمله استقلال آزادی و جمهوری اسلامی امروز به‌خوبی محقق شده‌است. اگر امروز بخواهیم این شعار را به‌خوبی تبیین کنیم به جرأت می‌توان گفت در زمینه استقلال مستقل‌ترین کشور و نظام سیاسی در دنیا هستیم و آن‌چه که امروز واقعاً در برابر خودمان داریم، آن عزت و اقتداری است که این انقلاب و مردم آفریدند. چراکه هیچ‌گونه وابستگی به قدرت‌های خارجی نداشتیم و این اساس حرکت ما، خودباوری ما و پیشرفت ما در تمام زمینه‌ها شد. به این خاطر که انتظار نداشتیم و انتظار هم نداریم که بنشینیم و دیگران برایمان کار کنند.

وی ادامه داد: ما اگر به گذشته نگاه کنیم از دوره‌هایی که در نفت در این کشور پدیدار شد و قدرت‌های غربی با بستن قراردادهای مختلف، نفت ما را غارت کردند، به این دلیل بود که ما روی پای خود نبودیم. اما این انقلاب باعث شد که ما به خود برگردیم و خودباور شویم. چراکه امام فرمود: ما می‌توانیم.

نماینده مردم یزد ادامه داد: امروز نیز در زمینه‌های علمی و فناوری، در حوزه پزشکی، سلول‌های بنیادی و در زمینه هسته‌ای جزو قدرت‌های برتر در دنیا هستیم. در عرصه دفاعی نیز امروز چه در بحث سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری حرف برای گفتن در دنیا داریم و دشمن این توانمندی‌ها را می‌بیند و دشمنی‌های دشمن نیز به واسطه همین پیشرفت‌های ما است.

جوکار در تبیین شعار آزادی در ابتدای انقلاب گفت: رکن دوم، بحث آزادی بود. می‌توانم بگویم که امروز آزادی در کشور ما به‌معنای واقعی خود وجود دارد. البته آزادی به‌معنای بی‌بندوباری آنگونه که در غرب متجلی شده، نداریم. بلکه آزادی به‌معنای آزادی در عرصه فکر و اندیشه و ایجاد تحول در جامعه است و امروز بحمدالله از این آزادی هم برخوردار هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی برآمده از فرهنگ دینی ما و برآمده از تفکر داخلی و بومی ما است و این‌هم دلیل اساسی است که امروز با دیگر کشورها متمایز هستیم و اصول مترقی قانون اساسی ما این را بیان می‌کند و فریاد می‌زند. لذا این نظامی که برپا کردیم و الگوی ساختار سیاسی که در دنیا برای دیگر کشورها بنا کردیم، یک الگوی جدید بود و این‌که دین امروز در عرصه سیاست، حرف برای گفتن داشته باشد، دین در میدان و معرکه باشد و در حاشیه نباشد و برعکس آن‌چه که کشورهای غربی به‌دنبال آن هستند که دین را در حاشیه داشته باشند و اساس ساختار سیاسی قدرت، مبتنی بر اندیشه نخبگان آن جامعه باشند. این‌هم یک دستاورد بسیار بزرگ و عظیمی بود که این انقلاب داشت.

جوکار در ادامه بیان کرد: دستاوردهای کوچک زیاد و بی‌شماری نیز در عرصه‌های مختلف امروز شاهد آن هستیم. زمانی در ۴۴ سال گذشته ما حتی از آب آشامیدنی سالم هم برخوردار نبودیم اما حالا این شبکه‌های مختلفی که امروز در امر آبرسانی و گاز سرآمد هستند را شما در هیچ کشور دنیا نمی‌بینید. 

نماینده مردم یزد تاکید کرد: امروز بحمدالله این ملت با تکیه بر داشته‌ها و توان‌مندی‌های خود و منابع انسانی غنی و خلاقی که دارا است، اقدامات خوبی را انجام داده و یقیناً این‌که در این مسیر با استقامت و مقاومتی که انجام‌شده در مقابل دشمن و در چند جبهه ایستادگی کرده این ملت در آینده روشن و درخشانی خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016496

مهمترین اخبار ایران و جهان: