نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:57

راه نجات بشریت پیروی از مکتب امیرالمومنین(ع) است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راه نجات بشریت تمسک و پیروی از مکتب و سیره ارزشمند امیرالمومنین(ع) است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: وجود مبارک امیرالمومنین (ع) افضل است و ایشان بیش از ۶۰ سال در عرصه‌های مختلف مجاهدت کرد و سینه خود را برای دفاع از اسلام سپر کرد.

وی افزود: شخصیت امیرالمومنین (ع) همه وجود آن صلابت، اقتدار، مقاومت و اسوه حسنه و افتخار امت اسلام است و شیعیان روز ولادت حضرت علی (ع) را به عنوان افتخاری بزرگ به نام روز مرد و پدر نامیدند.

امام جمعه اراک ادامه داد: علی گونه اندیشیدن و عمل کردن و الگو گیری از سیره امیرالمومنین (ع) لازمه شیعه بودن است و شیعیان حضرت علی (ع) همه رفتار، گفتار و کردارشان علی گونه است.

وی با اشاره به ایام ماه رجب بیان کرد: بهره گیری از ایام نورانی ماه رجب و از آن مهم‌تر اعتکاف ماه رجب جوانان و نوجوانان را به قله‌های بلند سعادت می‌رساند و اعتکاف مقدمه‌ای برای خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان است.

دری نجف آبادی با تاکید بر آمادگی همه جانبه برای راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ملت ایران در ۲۲ بهمن ماه بار دیگر وفاداری خود به آرمان‌های شهدا و امام خمینی (ره) را در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن نشان خواهند داد و بار دیگر سیاست‌های خائنانه جبهه استکبار و حامیان تروریستی آنها را محکوم خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی از افراد بی هویت خارج نشین خودشان را برای ملت بزک می‌کنند و از سر عجز برای ملت ایران تصمیم می‌گیرند، گفت: اینها در اوج حماقت هستند چراکه عظمت ملت ایران را نشناخته‌اند و ملت ایران رژیم پهلوی را از کشور بیرون انداخته‌اند و امروز فریب دشمنان را نخواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کارنامه پهلوی سرشار از خیانت‌ها، فساد، چپاول، غارت و ننگ است و محمد رضا شاه را انگلیسی‌ها روی کار آورده‌اند و امروز باز هم انگلیسی‌ها علیه ملت خیانت می‌کنند و به دنبال فریب ملت ایران و جوانان هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار و آگاه است و زیر بار فریب آنها نخواهند رفت و در ۲۲ بهمن این ملت نشان خواهند داد پیرو ولایت فقیه و راه امام و شهدا است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه مسئولین باید نسبت به مطالبات و دغدغه‌های مردم پاسخگو باشند و مشکلات را برطرف کنند، گفت: برقراری عدالت در همه بخش‌ها، رشد اقتصادی و فرهنگی، مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و اجرای سیاست‌های حکیمانه برنامه هفتم از انتظارات ملت ایران از مسئولین است.

وی افزود: راه جبران مشکلات و عقب ماندگی‌ها غیرت دینی و ملی، توسعه علمی و اقتصادی و کار و تلاش جهادی است که با عزم و اراده همگانی امکان پذیر است و امروز صحنه رقابت در عرصه‌های بین المللی است و نباید از این صحنه عقب بمانیم.

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان مرکزی بیان کرد: صنایع استان مرکزی قدرت رقابت پذیری با دنیا را دارند و این استان ظرفیت‌های بی نظیری دارد و باید در عرصه‌های بین المللی بدرخشد.

وی افزود: نسل جوان و دانشگاهیان ما باید خود را برای فتح قله‌های بلند آماده کنند و همه باید برای تحولات عظیم آماده باشد و گام دوم انقلاب فصل درخشش ملت ایران در همه عرصه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به نقاط قوت کشور هستند و دشمن از نقاط قوت کشور که اسلام، قرآن، ولایت فقیه و رهبری حکیمانه انقلاب است به شدت عصبانی است و لذا تخریب و ضربه می‌زند و لذا باید هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد: توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی نشان از عجز دشمنان در برابر انقلاب اسلامی است و رفتار توهین کنندگان به مقدسات عین خیانت به بشریت است و امت اسلام باید نسبت به توهین‌ها و هتک حرمت‌ها بیدار و هوشیار باشد.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: راه نجات بشریت تمسک و پیروی از مکتب و سیره ارزشمند امیرالمومنین (ع) است و امت اسلام بوده تکیه بر ولایت امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند قله‌های بلند پیشرفت را طی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016896

مهمترین اخبار ایران و جهان: