نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:44

جهان نیازمند سبک زندگی و مدیریت حضرت علی (ع) است

بندرعباس - امام جمعه قشم گفت: امروز جهان از همه زمان ها بیشتر به سیره و سبک زندگی حضرت علی (ع) نیازمند و عواطف انسانی جهانیان تشنه سبک مدیریت اسلامی آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز در این روزهای جشن و سرور، جامعه اسلامی از ولادت معجزه آسای مولای متقیان حضرت علی (ع) که در جهان بشریت همتا ندارد و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خوشحال و خرسند است.

وی ادامه داد: همانطوری که در اشعار و روایات، شعرا، خطابا و و اولیا الهی (ع) آمده و به آنها اشاره شده است، وقتی تمامی آنها به ولادت امیرالمومنین علی (ع) می رسیدند دچار یک تحیر و شگفت زدگی می شدند، خدا مریمش را از بیتش خارج کرد تا عیسی (ع) را به دنیا بیاورد، اما فاطمه بنت اسدش را در خانه اش جا داد تا علی (ع) به دنیا بیاید.

به گفته وی، آن دست ها و فکر های معیوب شیطانی هم خواستند در این قرن های متمادی این معجزه را پنهان کنند، اما خدا ظاهر تر و آشکار ترش کرد، علی (ع) هم تولدش، هم وجودش، هم گفتارش، هم رفتارش و هم حکومتش معجزه است.

وی آغاز و فرا رسیدن ایام البیض (اعتکاف) ماه رجب را هم تبریک گفت و بیان کرد: همه ما باید حضور و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را که هر ساله، از سحرگاه سیزدهم رجب همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت امیر المومنین علی (ع) - (نخستین روز از ایام البیض) آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد، غنیمت بشماریم.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه مطلب بعدی من در خصوص دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است، افزود: خیلی ها سعی کردند در این زمانها به خصوص در سال های اخیر انقلاب را کمرنگ و مردم را از آن جدا کنند، کارشان را هم درست و بسیار عالی انجام دادند، اما نباید سطح دشمن شناسی مردم را پایین بیاوریم، دشمن در اوج خباثت با بهترین امکانات و تمامی ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر علیه انقلاب وارد عمل شد و کاری نیست که در حوزه دشمنی با انقلاب اسلامی انجام نداده باشد.

وی توضیح داد: اما تولد انقلاب، پیشرفت، قدرت و اقتدارش معجزه آسا است، اگر دشمن، دشمنی اش ترکیبی است؛ نصرت الهی برای این انقلاب هم ترکیب است، این انقلاب توحیدی ثمره فداکاری ها، علم و معنویت، از خودگذشتگی ها و ایثار است و ادامه آن هم به این عناصر نیاز دارد و عده ای باید فداکاری کنند، عده ای باید با علم حرکت کنند و عده ای باید با ایثارگری خود بروند و این انقلاب را حفظ کنند.

امام جمعه قشم اظهار داشت: انقلاب اسلامی حادثه ای است که به تعبیر امامین انقلاب بر گفته از قرآن و روایات «ایام الله و یوم الله» است، گفت: ایام الله معلول علت های است که به این عنوان موصوف می شود، ایام الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را مردم در آن حادثه مشاهده می کنند و مهم ترین علت ها ایثارگری ها بوده است.

وی با طرح این سوال که چه کسانی یوم الله را می سازند، بیان کرد: اول دست قدرت الهی، دوم رهبری حکیمانه که به مردم می گوید یَدُاللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِمْ و سوم حضور همیشگی مردم که این یوم الله می شود که نصرت الهی بر آنها باریدن می گیرد و رحمت خدا بر آنان نازل می شود.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: یوم الله از روزهای نقطه عطف تاریخ است، روزهایی که تاریخ بشر را می سازنند و تاریخ ساز برای انسان ها هستند در این انقلاب جنگ اصلی در قبل از انقلاب و در ادامه آن جنگ اراده ها است، وقتی می گویم جنگ ترکیبی دشمن، یعنی اینکه دشمن به دنبال این است که اراده ها را سست کند و به دنبال نابودی روحیه سلحشوری و فداکاری دشمن از راه روایت های غلط است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017108

مهمترین اخبار ایران و جهان: