نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 01:19

بازگشت حوزه فرهنگ به ریل اصلی از اهداف وزارت ارشاد است

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازگشت مسیر حوزه فرهنگ به ریل اصلی خود مطابق با آرمان های انقلاب اسلامی را از رسالت های این وزارتخانه برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهیختگان و نخبگان حوزوی که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه اقتصاد در دهه ۹۰، نمره قابل قبولی کسب نکرد، اما وضعیت فرهنگ در این دهه به مراتب وخیم‌تر از حوزه اقتصاد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های یک دهه گذشته در حوزه مسائل فرهنگی بوده و این مسیر ادامه دارد.

اسماعیلی ابراز داشت: گسترش فضای مجازی متغیر مهمی در حوزه فرهنگی است و تقویت حکمرانی فرهنگی با تکیه بر حضور مردم از رویکردهای اصلی مدیریت فرهنگی در دولت سیزدهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازگشت مسیر حوزه فرهنگ به ریل اصلی خود مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی را از رسالت‌های این وزارتخانه برشمرد و ابراز داشت: در عرصه مدیریت فرهنگی در دولت مردمی بیش از آنچه که برنامه ریزی شده بود محقق شده و این مسیر با قدرت ادامه دارد.

اسماعیلی بیان داشت: نمایشگاه مد و لباس به مدت دو ماه تا سال جدید در محل مصلای تهران برپا می‌شود که این نمایشگاه به زودی در استان‌های مختلف نیز دایر خواهد شد.

وی بیان داشت: در طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افراد مناطق کم برخوردار کشور خدمات آموزش رایگان دریافت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: با راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر در پی خارج کردن انحصار از بخش هنر هستیم که در این راستا از ظرفیت‌های مساجد و نهادهای دینی استفاده می‌شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برپایی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی با مضامین، همدلی، امید آفرینی شور و نشاط و وفاق توسط هیئت انتخاب به این جشنواره راه یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000208

مهمترین اخبار ایران و جهان: