نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 18:10

فروش مجدد نفت روسیه با رعایت سقف قیمت ممنوع می‌شود

پایگاه خبری کومرسانت به نقل از منابع دولتی روسیه گزارش داد که صادرکنندگان این کشور ممکن است به زودی از فروش نفت به خریداران با سازوکار سقف قیمت اعمال شده از سوی غرب محروم شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پایگاه خبری کومرسانت به نقل از منابع دولتی روسیه گزارش داد که صادرکنندگان این کشور ممکن است به زودی از فروش نفت به خریداران با سازوکار سقف قیمت اعمال شده از سوی غرب محروم شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت انرژی روسیه پیش نویس فرمانی را تهیه کرده است که به موجب آن اشخاص حقوقی و حقیقی در این کشور موظف هستند در قراردادهای خود با خریداران خارجی از سقف قیمت نفت که توسط غرب علیه روسیه اعمال شده است، اجتناب کنند.

آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که این خریداران، از جمله تاجران و نمایندگان، از این الزام برای فروش مجدد نفت روسیه پیروی می‌کنند.

این قراردادها همچنین باید در سرویس گمرک فدرال بازرسی شود. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به ویژه هرگونه ذکر سقف قیمت، این سازمان می‌تواند مانع صادرات محصولات مندرج در قراردادها شود.

به گفته منابع آگاه، پیش نویس این سند هنوز به تصویب دولت روسیه نرسیده است. وزارت انرژی روسیه تاکنون از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

سقف قیمت نفت روسیه که توسط گروه 7، اتحادیه اروپا و استرالیا معرفی شد، در 5 دسامبر به اجرا درآمد.

این محدودیت شرکت های غربی را از ارائه بیمه و سایر خدمات به کشتی های حامل نفت روسیه منع می کند، مگر اینکه محموله به قیمت 60 دلار در هر بشکه خریداری شود.

این سقف قیمت ممکن است در ماه مارس اصلاح شود چرا که نفت روسیه در حال حاضر زیر این سطح معامله می شود. در 5 فوریه، ائتلاف غربی همچنین سقف قیمتی برای فرآورده های نفتی روسیه وضع خواهد کرد. با این حال، درباره جزئیات آن هنوز توافقی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 995652

مهمترین اخبار ایران و جهان: