نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:00

دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی ایران هستند

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های کشور طی سالیان اخیر، گفت: دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب با تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: پیش از هرچیزی باید به یاد داشت که تکریم شهدا در این دهه از واجبات است.

وی افزود: امروز ۱۲ بهمن ماه آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و سرآغاز حکومت اسلامی در جهان است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه را برای ادامه مسیر روشن کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم شکل‌گیری انقلاب اسلامی را در پنج مرحله ترسیم کرده، تصریح کرد: تشکیل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام جمهوری اسلامی که با اکثریت آرا مقبولیت یافت، تشکیل دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پنج گام اساسی است.

محمدی خطاب به دانش آموزان، ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در مسیر تمدن تدوین اسلامی در حال حرکت بوده که جوانان و نوجوانان از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ عاملان اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند و امروز نیز در این مسیر باید پیشران و مؤثر عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوانان و نوجوانان برای تثبیت و انقلاب و استمرار آن همچون شهدای جوانی که نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کردند حضور مؤثر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند که همین جوانان و نوجوانان آینده سازان هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب حدود ۴۰ بار از جوانان یاد کرده است و به اهمیت نقش و جایگاه آنان توجه شده است.

محمدی با بیان اینکه چشم امید آیندگان به جوانان و نوجوانانی است که امروز مایه افتخار ما هستند، گفت: جوانان و دانش آموزان ما از طریق آموزش، تحصیل، ورزش و… برای شکل‌گیری نظام و تدوین و ماندگاری باید مؤثر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در دورترین نقاط استان نیز دانش آموزان در خال تحصیل هستند، مطرح کرد: تا سال ۱۳۵۷ تنها ۱۸۷ هزار متر مربع سرانه فضای آموزشی وجود داشته که امروز این فضا به یک میلیون و ۸۳۰ هزار متر مربع رسیده یعنی ۹۱ درصد از فضای آموزشی امروز بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی سه هزار متر مربع فضای سالن‌های ورزشی بوده که امروز با ۹۷ درصد پیشرفت به ۱۰۴ هزار متر مربع رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012796

مهمترین اخبار ایران و جهان: