نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 19:04

۲۲۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل دارای طرح کاداستر هستند

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر برای ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل طرح کاداستر تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده بعدازظهر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان امور اراضی اظهار کرد: خاک زراعی یکی از موهبت های مهم خدادادی است که در حراست و حفاظت از آن باید تمامی دستگاه های ذیربط کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه خاک زراعی بستر مناسب برای حاکمیت امنیت غذایی در کشور است، خاطرنشان کرد: خودکفایی در محصولات استراتژیک و راهبردی در سایه پاسداری از اراضی کشاورزی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مهمترین خطرات زمین های زراعی را پدیده زمین خواری دانست و افزود: زمین خواری بلای جان منابع طبیعی است و بر این اساس باید در حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی بیش از پیش تلاش کنیم.

تقی زاده حد نگاری، صدور سند و رفع تداخلات را از مهمترین اقدامات انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با زمین خواری اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار هکتار برای زمین های زراعی نقشه کاداستر تهیه شده است که امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده با رفع مشکلات تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی تمامی زمین های کشاورزی اردبیل تحت پوشش طرح کاداستر قرار گیرند.

شناسایی ۵۷۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ۹ ماهه گذشته

در این مراسم مدیر امور اراضی استان اردبیل اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی، سازماندهی و تعیین تکلیف اراضی و واگذاری و توسعه اراضی در سرلوحه فعالیت های مدیریت امور اراضی قرار دارد.

فرهاد ثنایی صدور اسناد تک برگی برای زارعان را یادآور شد و بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۵۷۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده و برخوردهای قانونی با آنها صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۶۳۱ مورد نظارت بر محورهای تغییر کاربری صورت گرفته و برای تعداد ۳۱ مورد به مساحت دو هزار و ۲۵۹ مترمربع احکام اجرایی قلع و قمع صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003296

مهمترین اخبار ایران و جهان: