نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 15:08

۵۶ مصدوم حادثه فرزانگان اردبیل به بیمارستان منتقل شدند

اردبیل - رئیس حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۵۶ مصدوم حادثه انتشار گاز مونوکسید کربن در مدرسه فرزانگان دو اردبیل به بیمارستان‌های اردبیل انتقال داده شدند.

عادل صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس این مصدومان به بیمارستان‌های امام خمینی، بوعلی، فاطمی و سبلان انتقال داده شدند تا مورد مداوا قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ نفر از این حادثه دیدگان به بیمارستان سبلان، ۱۱ نفر به بیمارستان بوعلی، ۱۰ نفر به بیمارستان امام خمینی و ۱۷ نفر به بیمارستان فاطمی منتقل شدند و یک دستگاه آمبولانس نیز در مدرسه مستقر است تا در صورت مشاهده دانش آموزان با علائم تهوع، سردرد، سرفه و یا سرگیجه آنها را به بیمارستان منتقل کنند.

رئیس حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آماده باش تمام بیمارستان‌های شهر اردبیل با تجهیز به امکانات اکسیژن درمانی خبر داد و بیان کرد: حتی در بیمارستان امام تخت‌های اضافی آماده شده تا در صورت نیاز خدمات رسانی انجام شود.

صادقی گفت: همکاران ما در اورژانس به محض اطلاع از این حادثه و تماس با ۱۱۵ در محل حاضر شده و دانش آموزان دچار مصدومیت گاز مونوکسید کربن را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.

وی از حضور اکیپ‌های آتش نشانی و امداد گاز در مدرسه فرزانگان دو اردبیل خبر داد و افزود: براساس اعلام مسئولان حوادث گاز علت این حادثه نقص در دودکش و تجهیزات موتورخانه بوده که بعد از چند روز تعطیلی مدارس از امروز نسبت به روشن شدن موتورخانه اقدام شده بود که به نظر می‌رسد فرآیند شکل گرفته منجر به انتشار گاز مونوکسید کربن در کلاس‌های درس شده است.

رئیس حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: مدیران و معلمان به سرعت دانش آموزان را به بیرون از کلاس‌ها هدایت کرده تا جلوی حوادث ناگوار مرگ و میر گرفته شود چرا که انتشار مونوکسید کربن به علائمی همچون بیهوشی و مرگ منجر می‌شود.

صادقی ادامه داد: در صورتی که دانش آموزی بعد از ترخیص از بیمارستان دچار سردرد باشد می‌توانیم از طریق اکسیژن درمانی شرایط مساعد جسمی و تنفسی را برای او مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه تا این لحظه مرگ و میری به همراه نداشته و مصدومان تا آخر وقت امروز از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980652

مهمترین اخبار ایران و جهان: