نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 15:15

۵۰ واحد آموزشی در اردبیل با مشارکت خیران در دست ساخت است

اردبیل- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰ مدرسه با مشارکت خیران در قالب ۱۴۷ کلاس درس با زیربنای ۱۰ هزار و ۲۴۷مترمربع در اردبیل در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احد شیرین نژاد پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی در خصوص پروژه‌های خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اظهار کرد: با اعتماد سازی در مدرسه سازی در استان اردبیل تلاش شده است خیران پای کار بیایند که در حال حاضر نیز با مشارکت خیران ۵۰ مدرسه در قالب ۱۴۷ کلاس درس در دست ساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد تا مهر ماه سال جاری ۲۴ مدرسه آماده تحویل خواهد شد، گفت: خیران اردبیلی در امر مدرسه‌سازی پیشگام و زبانزد در سطح کشور بوده و انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری هر چه بیشتر شاهد رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به تجهیز مدارس اردبیل به ۶۰ چاپگر و ۸ اسکنر حرفه‌ای ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان نوسازی مدارس کشور، برای مدارس سنگی، تکمیل مدارس و برچیدن مدارس کانکسی مجموعاً ۸۰۰ میلیارد ریال خارج از اعتبارات کشوری تخصیص شده است.

شیرین نژاد در خصوص میانگین فضای آموزشی افزود: در سطح استان اردبیل ۴ شهرستان از جمله اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و اصلاندوز از نظر نرخ میانگین فضای آموزشی زیر میانگین استانی و کشوری هستند که البته اصلاندوز از نظر سرانه فضای آموزشی با سرانه زیر ۲ مترمربع طبق دسته بندی مناطق، جز مناطق با وضعیت سیاه محسوب می‌شود.

وی در رابطه با مدرسه «پرفسور خدابخش» خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های مشکلات این مدرسه در جهت تسریع در تحویل آن، آسفالت‌ریزی جلو مدرسه انجام شده است و همچنین نقشه و برآورد محوطه‌سازی و سرویس بهداشتی این مدرسه آماده و در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249408

مهمترین اخبار ایران و جهان: