نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 21:42

احداث ۶ ایستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده تردد معلولان در سنندج

سنندج-شهردار سنندج از احداث ۶ ایستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده تردد معلولان در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی روز دوشنبه در جلسه مناسب‌سازی سنندج با عنوان اینکه مناسب‌سازی معابر از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها و اماکن عمومی و استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری برای اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی افراد کم‌توان و دارای معلولیت از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است.

وی افزود: مناسب‌سازی و حمل و نقل عمومی از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است و در همین راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید مناسب‌سازی شده ویژه معلولان را هم به ناوگان شهری اضافه می‌کنیم.

شهردار سنندج اظهار کرد: ۵ دستگاه از این تعداد قبلاً خریداری و با ۱۵ دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز پرداخت شده است.

رشیدی افزود: احداث ۶ ایستگاه مناسب‌سازی شده با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جامعه توانخواهان در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج است که مقدمات کار انجام و طرح مشاور نیز تأیید شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی در حوزه مناسب‌سازی شهر انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و تا رسیدن به هدف نهایی تأمین و ایجاد رفاه و آسایش عمومی شهروندان به ویژه جامعه جانبازان و معلولان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

شهردار سنندج اظهار داشت: باید کارها در حوزه مناسب‌سازی به صورت عملیاتی و تخصصی انجام شود و برنامه‌ها و جلسات در حد حرف باقی نماند. رشیدی اعلام کرد: همواره در بازدیدها توجه به مناسب‌سازی در اجرای پروژه‌ها را مورد تأکید قرار داده‌ایم.

وی از برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای تحقق شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: اگر فضای شهری را برای کودکان فراهم سازیم برای سایرین هم مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247752

مهمترین اخبار ایران و جهان: