نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 01:13

عدم تخصیص اعتبار برای زیرساخت های اربعین در بودجه ۱۴۰۲ به کردستان

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: متأسفانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای زیرساخت های اربعین در استان کردستان اعتباری در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری دوشنبه شب در جلسه ستاد استانی اربعین حسینی که با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سنندج اظهار کرد: سال گذشته استان کردستان و مرز رسمی باشماق میزبان زائران اربعین حسینی بود.

وی افزود: با وجود اینکه در قانون بودجه سال گذشته اعتباری برای زیرساخت‌های استان کردستان و مرز باشماق مریوان در نظر گرفته نشده بود اما با تلاش فراوان توانستیم ۱۵ میلیارد تومان را از سازمان برنامه جذب کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تصریح کرد: متأسفانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای زیرساخت‌های اربعین در استان کردستان اعتباری در نظر گرفته نشده است.

ازهاری خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های ضعیف کردستان نیازمند اعتبار ویژه ای هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات پیش روی تردد زائران اربعین را از مسیر استان برطرف کنیم.

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری سنندج با تمام بضاعت خود سال گذشته در مسیر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وارد عمل شد و امسال نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه مینی بوس را اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین ۲ اکیپ آتش نشانی در مرز باشماق مستقر خواهند شد و در حوزه فضاسازی محیط نیز در مرز مشارکت خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264396

مهمترین اخبار ایران و جهان: