نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 13:19

تیزر و پوستر مستند "آقا نعمت" رونمایی شد/ رکورد خیره‌کننده کوهنورد ایرانی در گینس ثبت می‌شود؟

مستند «آقا نعمت» به کارگردانی علی تک روستا داستانی از یک کوه نورد ایرانی است که با شرایطی متفاوت قصد دارد قله دماوند را فتح کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند «آقا نعمت» به کارگردانی علی تک روستا و تهیه‌کنندگی مریم نقیبی یکی از مستندهای حاضر در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت است که در بخش مستندهای بلند ملی پذیرفته شده است. 

این فیلم روایتی متفاوت از تلاش آقا نعمت برای فتح قله دماوند در یک روز زمستانی از 4 جبهه آن است. او با این اتفاق، رکوردی منحصربه فرد را رقم می‌زند. 

علی تک روستا، کارگردان این فیلم پیش‌تر در گفت‌وگو با تسنیم درباره رکوردشکنی این کوه‌نورد گفته بود: آقا نعمت، در ابتدا این تصمیم را در فصل تابستان عملیاتی می‌کند و طی 16 ساعت و نیم، قله دماوند را از 4 جبهه فتح می‌کند، البته افراد دیگری برای این کار اقدام کرده‌اند، اما هیچ کدام نتوانستند در کمتر از 24 ساعت، قله را فتح کنند. اگرچه این رکوردزنی در تابستان به‌دلیل مساعد بودن وضعیت آب‌وهوا اتفاق چندان سختی نیست، اما آقا نعمت می‌خواهد که برای اولین بار در فصل زمستان این رکورد را به نام خودش ثبت کند، من هم به‌عنوان مستندساز با او همراه می‌شوم تا مستندی را از این اتفاق بسازم.

کارگردان این مستند برای ساخت این فیلم متحمل سختی‌های زیادی نیز شده است. مثلاً برای رسیدن به آمادگی جسمانی، یک روز در میان، 30 کیلومتر پیاده‌روی تند داشته و برای تمرین شرایط، قله‌های مختلف را همراه با آقا نعمت فتح کرده است. هم‌چنین نزدیک به یک ماه پیش‌تر از روز رکوردزنی، در کوه ساکن شده‌اند؛ در آن منطقه دما 25 درجه زیر صفر بوده است.

یکی از اتفاقات مهمی که می‌تواند افتخاری برای کشور نیز باشد این است که رکوردشکنی فرد آقا نعمت در گینس ثبت شود. البته به نظر می‌رسد که منابع مالی زیادی برای این اتفاق و کارشناسی آن توسط کارشناسان گینس لازم است. آقا نعمت امیدوار است با جذب سرمایه‌گذار مجدداًَ این کورد را تکرار کرده تا در گینس ثبت شود. 

به مناسبت حضور این فیلم مستند در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت، تیزر و پوستر آن در زیر منتشر می‌شود: 

مستند , سینما , جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت , کوهنوردی ,

مستند , سینما , جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت , کوهنوردی , عوامل تولید این مستند عبارتند از: 

کارگردان: علی تک روستا،‌ تهیه‌کننده: مریم نقیبی، تدوین: کامران جاهدی، تصویر بردار: علی تک روستا، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، آهنگساز: افشین عزیزی، اصلاح رنگ و نور: یحیی علیی و مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 902396

مهمترین اخبار ایران و جهان: