نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 16:04

ارتباط دانشجویان با متن جامعه افزایش پیدا کند

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: دانشجویان باید به دنبال ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با متن جامعه و پیگیری مطالبات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به سفر السودانی به کشورمان اظهار کرد: محمد شیاع السودانی که به بن بست طولانی در عراق خاتمه داد حال در قالب یک برنامه بلندمدت همه‌جانبه به‌دنبال ایجاد ثبات در حوزه‌های مختلف در این کشور است.

وی افزود: با توجه به تحولات اخیر جاری در سطح منطقه و مرزهای غربی ایران، سفر محمد شیاع السودانی به ایران در یک دوره بسیار حساس و استراتژیک صورت می‌گیرد.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه این سفر چند محور مهم دارد، عنوان کرد: فیصله دادن به حضور گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب غرب و شمال غرب ایران و مبارزه با تروریسم داعش از جمله محورهای مهم این سفر خواهد بود.

وی معاهدات گازی و برق بین دو کشور را محور دیگر این سفر دانست و تاکید کرد: السودانی به‌دنبال این است که قراردادها در زمینه برق و گاز را گسترش دهد و ایران به‌عنوان یک پشتیبان اصلی در این زمینه معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار را یکی دیگر از ابعاد این سفر دانسته و گفت: ایجاد راه‌آهن خرمشهر- بصره و تعیین تکلیف پرونده ترور سردار مقاومت از دیگر محورهای این سفر مهم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان ادامه داد: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، بردوش دارند.

امام جمعه محمودآباد در پایان بیان کرد: ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، سازماندهی نیروی انسانی مجرب، علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893152

مهمترین اخبار ایران و جهان: