نیوز سیتی!
17 آذر 1401 - 15:10

احداث ۲۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان احداث و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از پروژه جاده زاهدان- نهبندان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: راهسازی و جاده‌سازی در استان سیستان و بلوچستان جزو اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از 31 کارگاه‌ راهسازی در استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر پنج هزار نفر در پروژه‌های راهسازی سیستان و بلوچستان مشغول به‌کار هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 223 کیلومتر راه اصلی و بزرگ‌راهی در استان احداث و افزون بر 300 کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده، همچنین بیش 70 کیلومتر راه دوبانده نیز به‌زودی تحویل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران تصریح کرد: موضوع راه در سیستان‌ و بلوچستان به‌ عنوان استانی تجاری و گردشگری یک موضوع مهم محسوب می‌شود.

مدرس خیابانی گفت: طبیعی است اگر بخواهیم اهداف سفر ریاست جمهور را محقق کنیم باید بتوانیم با جایگزین کردن منابع ملی و استانی خلأ تهاتر نفت را جبران کنیم. یکی از مهمترین خواسته‌های مردم استان سیستان و بلوچستان توسعه راه‌ها بوده، چرا که راه لازمه توسعه است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو خواسته استان در حوزه راه اول تتفید اختیار به مجموعه استانی و دوم تامین اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها است.

وی تاکید کرد: اگر مسیری که در استان برای توسعه راه‌ها پیش گرفته شده ادامه یابد، امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش شاخص بزرگراهی در سیستان و بلوچستان باشیم.

انتهای پیام/394/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 901708

مهمترین اخبار ایران و جهان: