نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 07:07

نیروی فضایی ارتش آمریکا در اروپا مانور جنگی برگزار کرد

نیروی فضایی ارتش آمریکا با چندین نیروی مشابه خود برای اولین بار در اروپا مانور مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شاخه فضایی ارتش آمریکا با چندین نیروی مشابه خود برای اولین بار در اروپا مانور مشترک برگزار کردند.

بر اساس بیانیه فرماندهی آموزش و آمادگی فضایی (STAR)نیروی فضایی آمریکا، این نیروها مانورهای مشترکی را با انگلیس، کانادا و استرالیا برای تقویت آمادگی برای یک جنگ فرضی در اروپا انجام دادند.

هرکدام از این رزمایش‌ها دو روز به طول انجامیده و سرهنگ آلبرت هریس، معاون نیروی فضایی آمریکا گفت که این تمرین‌ها شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا «تکنیک‌های جنگ مداری، تکنیک‌های جنگ الکترونیک، تکنیک‌های آگاهی فضایی و فرماندهی اطلاعاتی» را تمرین کنند. هریس افزود: «ما می‌خواستیم توانایی خود را برای برنده شدن در جنگ فضایی بر اساس مشکلات مختلفی که به تیم ارائه کردیم، امتحان کنیم.»

این رویداد اولین رزمایش نیروی فضایی آمریکا است که برای جنگ در اروپا تمرین می‌شود و در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر درگیری روسیه و اوکراین برگزار شد. هریس گفت که برنامه ریزی برای این رزمایش در ماه فوریه آغاز شد، همان ماهی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

سرهنگ جیسون شرام گفت این رزمایش به نیروهای آمریکایی و شرکای ائتلاف این امکان را داد تا تاکتیک‌های جنگ فضایی خود را تمرین کنند. او گفت: «پیروزی در فضا زیربنای مرگبار ائتلاف در سایر حوزه‌های جنگی است. ما در فضا به عنوان یک ائتلاف خواهیم جنگید و این فرصت‌ها برای ساختن تیمی که در صورت لزوم با هم خواهند جنگید بسیار ارزشمند است.»

آمریکا با تسلیحات، تدارکات و سایر اشکال کمک‌های نظامی مانند اطلاعات، از اوکراین در مبارزه با روسیه حمایت می‌کند، در حالی که واشنگتن ادعا می‌کند مستقیماً در درگیری دخالت ندارد. ژنرال جان ریموند، رئیس عملیات فضایی ایالات متحده، در ماه ژوئیه گفته بود که فضای جنگ در ارائه قابلیت‌هایی که برای اوکراین مفید است، بسیار مهم بوده است.

آمریکا نیروی فضایی خود را به عنوان یک شاخه نظامی جداگانه در سال ۲۰۱۹ و ۵۰ سال پس از پیوستن به توافقی که با مشارکت اتحاد جماهیر شوروی و انگلیس متعهد شده بود که فضا را برای اهداف صلح آمیز استفاده کند، راه اندازی کرد. پنتاگون مدعی شده است که به دلیل تهدیدات ادعایی روسیه و چین، باید فضا را به عنوان یک حوزه جنگی در نظر بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927452

مهمترین اخبار ایران و جهان: