نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:48

دشمنان به دنبال دو قطبی‌سازی جامعه ایران هستند

شاهرود-امام جمعه شاهرود با بیان اینکه هدف دشمنان از فتنه‌ها دو قطبی سازی جامعه است، گفت: شعارهایی مانند آزادی و حقوق بشر، زن و دموکراسی و ... تنها بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف فتنه گران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه زمستان ۱۴۰۱ شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با اشاره به اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: فتنه گران به بهانه شعارهایی مانند زن، دموکراسی، آزادی و… می‌خواهند به اهداف فتنه گرانه خودشان دست یابند.

وی با بیان اینکه شعارهای فتنه گران ظاهری حق طلب دارد اما در واقع تماماً باطل هستند، افزود: دشمنان سعی کردند تا در فتنه اخیر جامعه را مورد اغتشاش قرار دهند و از درگیری‌ها سود بجویند اما وقتی دیدند که به هدفشان نرسیدند تلاش کردند تا جامعه را دوقطبی کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اغتشاش گران در این اغتشاشات اخیر حتی مدافعان امنیت را کتک زدند و بسیاری شأن را زخمی و شهید کردند اما برخورد خشن و تندی که خواست دشمن بود، شکل نگرفت لذا کینه‌ای برایشان ایجاد شد، بیان کرد: قصد فتنه گران برهم زدن جو و امنیت کشورمان است.

امینی با اشاره به میزبانی شهرستان شاهرود از دو شهید گمنام دفاع مقدس، بیان کرد: شهدا راهنما و روشنگر راه هستند و لذا در ایام فاطمیه و در زمانی که شهرمان مملو از عطر شهدا است، حضور پرشور مردم را در مراسم تشییع با شکوه شهدا خواهیم دید.

وی همچنین از مسئولان خواست تا تمهیدات لازم برای تشییع این شهدا را برنامه‌ریزی کنند و گفت: امروز عزتمندی کشورمان مرهون خون شهدا است.

امام جمعه شاهرود همچنین با گلایه از برخی ترک فعل‌ها، تاکید کرد: تعلل در انجام امور و اجرای قانون در کنار سهل انگاری و مصلحت‌اندیشی از سوی مسئولان جایز نیست و هزینه‌های بسیاری را به نظام اسلامی تحمیل می‌کند.

به گزارش مهر، در حاشیه مراسم امروز نماز جمعه شاهرود از علیرضا دزیانیان محیط‌بان نمونه کشوری و از موفق ترین چهره‌های محیط زیستی استان سمنان تقدیر ویژه به عمل آمد. وی چندی پیش نیز به عنوان محیط‌بان نمونه کشور در حرم امام رضا (ع) تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928696

مهمترین اخبار ایران و جهان: