نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 20:14

بهره‌وری واحدهای تولیدی اردبیل تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بهره‌وری واحدهای تولیدی و راندمان آنها در مسیر افزایش تولید در استان اردبیل تا ۸۰ درصد ارتقا می‌یابد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال در هشت محور فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری است تا شعار سال به ویژه رشد تولید و در کنار آن مهار تورم تحقق پیدا کند.

وی از اجرای طرح‌های صنعتی بزرگ و پیشران در حوزه تحول اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار احیای واحدهای راکد، نوسازی واحدها، ارتقای توان تولید داخلی و کاهش واردات محصولات مشابه سعی کنیم تا حمایت همه‌جانبه را از صنعتگران و تولیدکنندگان در مسیر افزایش توان تولید به کار بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ارتقای اشتغال صنعتی را با راه‌اندازی ۱۵ طرح بزرگ صنعتی و ورود به باشگاه هزارتایی‌ها یادآور شد و گفت: در کنار راه‌اندازی واحدهای جدید، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره تولید هدف‌گذاری شده است.

صادقی افزود: از مجموع ۲۳۶ پروانه بهره‌برداری که در یک سال گذشته صادر شده، بخش عمده‌ای از این واحدها به مرحله بهره‌برداری رسیده و ۱۹۶ واحد نیز امسال به مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی استان افزوده می‌شود.

وی از احیای ۴۰ واحد راکد و تلاش برای حمایت ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید در این واحدها خبر داد و خاطرنشان کرد: باید سهم اشتغال را در بخش صنعت از ۶۴ درصد به آمار بالاتر ارتقا دهیم تا به میانگین کشوری دست پیدا کنیم.

صادقی بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید را تا ۸۰ درصد یادآور شد و اضافه کرد: ۷۰ واحد صنعتی تلاش می‌کنند تا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد توان تولید خود را در سال مزین به رشد تولید ارتقا دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ارتقای زیرساخت‌های لازم برای حمایت از این تولیدکنندگان خبر داد و بیان کرد: در این راستا سعی بر این است تا ظرفیت‌ها و توان اقتصادی استان به شکل مطلوب ارتقا یافته و وضعیت بهتری را نسبت به سال‌های گذشته شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167696

مهمترین اخبار ایران و جهان: