نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 14:42

کشف انبار احتکار سیگار در شاهرود/ محموله‌های «تاغ» قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف انبار احتکار سیگار توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سرهنگ علی کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ظهر امروز به خبرنگاران گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان شاهرود با اشراف اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از انبار احتکار سیگار در یکی از مکان‌های حاشیه شهرستان به دست آوردند و برای بررسی موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.

کریمی با اشاره محرز شدن خبر و انجام هماهنگی‌های لازم افزود: پلیس در بازرسی انبار، ۱۱ هزار و ۹۸۰ پاکت سیگار احتکار شده را کشف و ضبط کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ارزش ریالی سیگارهای احتکار شده را برابر اعلام کارشناسان امر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: یک نفر در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف تاغ‌های قاچاق در شاهرود

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود همچنین گفت: مأموران پاسگاه انتظامی شهید نوری شهرستان شاهرود حین کنترل محور به دو دستگاه نیسان حامل چوب تاغ مظنون شدند و خودرو را با استفاده از علائم هشداردهنده متوقف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از هر دو خودرو در مجموع دو تن تاغ قاچاق کشف و دو متهم را دستگیر کردند.

کریمی ارزش ریالی تاغ‌های قاچاق را برابر نظر کارشناسان سه میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: متهمان برای ادامه رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از همکاری شهروندان و اداره منابع طبیعی با پلیس تقدیر و تأکید کرد: برابر مواد ۴۲، ۴۳، و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است و از همه درخواست می‌شود با حفظ این سرمایه‌های ملی نقش و مسئولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112496

مهمترین اخبار ایران و جهان: