نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 11:32

مسکو: تمام گزینه ها برای پاسخ به تحریم های غرب مطرح است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به صورت سنجیده با تحریم های غرب مقابله خواهد کرد و با در اختیار داشتن توانایی ها و ابزارهای مناسب، آماده هر گونه تحولی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو هیچ گزینه ای را برای پاسخ به تحریم های غرب رد نمی کند و بر آمادگی خود برای مقابله با هر سناریویی تأکید می کند.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری برشفسکی» مدیر بخش همکاری اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما هیچ گزینه ای را برای پاسخ به محدودیت های غیرقانونی غرب رد نمی کنیم. ما توانایی ها و ابزارهای مناسب را در اختیار داریم و آماده هرگونه تحولی هستیم.

این مقام ارشد روس با بیان اینکه مسکو به دنبال اجتناب از اقدامات تنش آفرین است، افزود: من نمی خواهم در مورد سناریوهای «پایان جهان» برای اقتصاد، غذا و انرژی صحبت کنم که سیاست تشدید تحریم ها می تواند منجر به آن شود. بیایید تا حدودی خوشبین باشیم و امیدوار باشیم که عقل سلیم همچنان حاکم خواهد بود و نخبگان غیردوست غربی بالاخره متوجه شوند که تحریم ها علیه روسیه ناقص و پوچ است.

وی با بیان اینکه مسکو به صورت سنجیده و مناسب با اقدامات خصومت آمیز غرب مقابله خواهد کرد، تأکید کرد: هنگام توسعه اقدامات واکنشی، ما بر حفاظت از شهروندان و مشاغل محلی خود و حفظ ثبات اقتصاد ملی و سیستم مالی آن تمرکز می کنیم. تمرکز بر دور شدن از دلار، جایگزینی واردات و تقویت استقلال فن آوری نیز در اولویت خواهد بود.

برشفسکی در ادامه مصاحبه خود تصریح کرد: روسیه علیرغم فشار برخی کشورها، قصد خروج از سازمان تجارت جهانی را ندارد.

گفتنی است که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، غرب فشار تحریم ها بر مسکو را تشدید کرد و اتحادیه اروپا تاکنون ده بسته تحریمی را ضد روسیه تصویب کرده که آخرین آن ۱۱.۴ میلیارد یورو برآورد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111852

مهمترین اخبار ایران و جهان: