نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 23:15

حفاظت از منابع طبیعی در ایام نوروز تعطیل نیست

تبریز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تمهیدات ویژه برای تشدید تدابیر حفاظتی از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس داودی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی در ایام نوروز تعطیل نیست، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی به صورت کشیک‌های نوروزی به طور شبانه روزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه‌های امداد و جنگل منابع طبیعی استان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: ۴۷ تیم یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان شرقی به صورت خودرویی جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در نوروز فعال هستند و به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در استان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت‌زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی وفق مقررات و قوانین موضوع برخورد قانونی می‌کنند.

داودی اضافه کرد: در این راستا همکاری و هم افزایی با سایر یگان‌های حفاظتی استان در جهت برخورد با متخلفان نیز انجام پذیرفته است و گشتهای حفاظت از منابع طبیعی در جهت جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در ۲۱ شهرستان استان نیز کشیک ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌های حفاظتی اقدام می‌کنند. این گشت‌ها برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های طبیعی و سو استفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش سوزی در تعطیلات فعال است.

داودی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تیم‌های گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی در استان در آماده باش کامل هستند و به صورت شبانه روزی اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و با متعرضین و متخلفین به اراضی ملی برخورد قانونی و بدون ملاحظه صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد و از مردم شریف استان، دوستداران و همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به همکاران ما در یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108408

مهمترین اخبار ایران و جهان: