نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 07:12

تورم ام‌الفساد اقتصاد کشور است/ مشکلات اقتصادی ناشی از تورم بر مسایل فرهنگی تاثیر می‌گذارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بحث تورم ام‌الفساد در اقتصاد کشور تلقی می‌شود، گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از تورم بر مسایل فرهنگی، اجتماعی و... تاثیر می‌گذارد و برعکس آن هم آثار مثبتی به دنبال خواهد داشت.

احمد نقیلو، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: چندین سال است که رهبری ضرورت‌های کشورمان را در قالب شعال سال تبیین می‌کنند و در واقع به نوعی نقشه راه را ترسیم می‌کنند تا همه برای جبران کمبود‌ها به ویژه در حوزه اقتصاد در راستای رشد و پیشرفت کشور تلاش مضاعفی داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تورم یکی از مشکلات اقتصادی است، گفت: متاسفانه تورم بالا اجازه نمی‌دهد رشدی که به شکل واقعی در اقتصاد داریم خود را نشان دهد، بنابراین تحقق مهار تورم که بیشترین وظیفه آن هم بر دوش بانک مرکزی است باید همه برنامه‌ریزی‌هایش در راستای کنترل تورم در کشور باشد تا در کنار رشد اقتصادی شاهد شکوفایی در اقتصاد کشورمان هم باشیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در اکثر حوزه‌ها از جمله علمی، نظامی و... در دنیا حرفی برای گفتن دارد، تصریح کرد: می‌شود در کنترل تورم و رشد تولید هم در دنیا شاخص باشیم و این دور از دسترس نیست و شدنی است.

نقیلو با اشاره به اینکه بیشترین نقش در کنترل تورم را بانک مرکزی در اختیار دارد، ضمن اینکه اگر نقدینگی کنترل شود، تورم هم کنترل خواهد شد، افزود: بحث تورم ام‌الفساد در اقتصاد کشور تلقی می‌شود و بایستی مهار شود، درست است که یک شبه ایجاد نشده است ولی استارت مهار آن می‌تواند یک شبه زده شود، بنابراین همه آحاد ملت، دولت و بخش خصوصی و همه و همه بایستی در کنترل آن بسیج شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه کنترل تورم با کنترل پول همراه است و از سوی دیگر کنترل پول می‌تواند مقداری از رشد را تحت تاثیر فرار بدهد، عنوان کرد: در این راستا سیاست گذاران اقتصادی باید شرایطی را شکل بدهند که به صورت هدفدار از تولید به ویژه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه برای اینکه رشد اقتصادی کشور محدود نشود دولت می‌تواند یک حمایت هدفمند از سرمایه گذاری از طریق شرکت های دانش بنیان را داشته باشد، گفت: کشور ما کشور فقیری محسوب نمی‌شود بلکه از هر لحاظ یک کشور غنی است، ولی متاسفانه این تورم بالا اجازه نمی‌دهد این ثرورت آن طور که باید و شاید خود را نشان دهد، بنابراین زینت ثروت کشور ما با این آلودگی تورم دیده نمی‌شود، از این رو اگر تورم کنترل شود زیبایی ثروت کشور ما خود را نشان خواهد داد.

نقیلو با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از تورم بر مسایل فرهنگی، اجتماعی و... تاثیر می‌گذارد، افزود: به یقین ماحصل شکوفتایی اقتصادی مسایل فرهنگی مثبتی را به بار خواهد آورد و بر عکس این هم اتفاق خواهد افتاد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پایان با بیان اینکه شعار سال کاملا هوشمندانه و به نوعی مسیر پویایی در حوزه اقتصاد را نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: امیدوارم تمام امکانات به صورت هدفمند و عالمانه و با همتی مضاعف برای تحقق شعار سال بسیج شوند تا شاهد مشکلات اقتصادی نباشیم و امیدواریم روزی در حوزه اقتصاد هم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و این دور از ذهن نیست و شدنی است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134608

مهمترین اخبار ایران و جهان: