نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 09:51

هفته بیست و هشتم لیگ برتر| فرار پرسپولیس میهمان با پیکان به سوی قهرمانی در ورزشگاه آزادی؟

سه مسابقه پایانی هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه برگزار خواهد شد که در حساس ترین بازی پرسپولیس صدرنشین مسابقات در ورزشگاه آزادی میهمان تیم پیکان تهران است!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سه مسابقه پایانی هفته بیست و  هشتم لیگ برتر روز شنبه برگزار می شود.

نگاهی به این سه مسابقه می اندازیم؛

گل گهرسیرجان - آلومینیوم اراک؛ نبرد برای چهارم شدن

گل گهر سیرجان برای قرار گرفتن روی پله چهارم لیگ برتر انگیزه‌های زیادی دارد چون حضور در این رده با توجه به حذف استقلال از آسیا می تواند به معنی شرکت در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده باشد. گل گهر هفته گذشته مقابل پرسپولیس در جام حذفی با وجود ارایه بازی خوب در نیمه دوم شکست خورد و در لیگ برتر نیز سه هفته است که رنگ برد را ندیده و این بهترین فرصت برای رسیدن به برد است. آلومینیوم اراک با 14 مساوی رکوردار است و شاید فردا هم هدف اولش نباختن باشد چون رتبه هشتمی خود را تقریبا تثبیت کرد. بازی رفت دو تیم برنده نداشت اما این مرتبه سیدمهدی رحمتی مقابل مربی جدید تیم ملی و سرمربی جدید گل گهر سعید الهویی قرار می گیرد. آخرین برد آلومینیوم در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان بوده و سخت است بتواند در سیرجان به پیروزی برسد. 

نساجی مازندران - هوادار تهران؛ تقابل دوباره نساجی با ساکت

دو تیم حاضر در نیمه نهایی جام حذفی که باید به مصاف استقلال و پرسپولیس بروند در این مسابقه رو درروی هم قرار می‌گیرند. نساجی بعد از باخت دور از انتظار 4 بر صفر مقابل نفت آبادان در جدول لیگ با 25 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته که خطر سقوط را بیش از همیشه احساس می کند. هوادار تهران اما با 30 امتیاز روی پله دهم جدول لیگ ایستاده و خیالش بابت بقا راحت است اما می تواند یکی دو پله دیگر هم در لیگ صعود کند. تقابل ساکت الهامی سرمربی اسبق نساجی با این تیم خودش حساسیت زاست!

نساجی با ساکت قهرمان حذفی شد ولی از این تیم کنار رفت حالا الهامی می‌خواهد از اعتبارش دفاع کند و بعید است که ترکیبی غیرعادی برای تیمش مقابل نساجی در نظر بگیرد. بازی رفت دو تیم در تهران با نتیجه یک بر یک مساوی شد اما حالا یک مربی اسپانیایی هدایت نساجی را برعهده گرفته است. الهامی که مدعی سرمربیگری تیم ملی بود و با مربیان خارجی زاویه داشت بهترین فرصت است تا هنر و دانش مربیگری خود را نشان بدهد. این بازی شاید مورد توجه هواداران نساجی باشد اما واقعیت آن است که احتمال تکرار این بازی در فینال حذفی هست! هرچند هواداران استقلال  و پرسپولیس به هیچ عنوان از چنین دیداری استقبال نخواهند کرد و آرزو دارند تیم محبوب خودشان راهی فینال شود.

پیکان - پرسپولیس؛ فرار به سوی قهرمانی؟

این بازی شروع نشده برایش حاشیه ساختند و برخی بدون هیچ قید و بندی شروع به اتهام زنی به مجتبی حسینی سرمربی پیکان کرده اند و می گویند او دستیار گل محمدی بوده و نمی خواهد تیم او را بازنده کند! آن هم در حالیکه حتی استقلال هم نتوانست پرسپولیس را شکست بدهد از پیکانی که در خطر سقوط است می خواهند پرسپولیس را شکست بدهد! کاش این انگ زدن ها زمانی به پایان برسد و کمی برای مربیان و تیم ها احترام قائل شویم. 

پرسپولیس هم برای قهرمانی باید هر سه بازی آخرش را پیروز شود وگرنه مساوی یا باخت در این بازی ها یعنی احتمال از دست رفتن جام قهرمانی! اتفاقی که استقلالی‌ها و سپاهانی انتظارش را می‌کشند. با این حال قرمزپوشان پایتخت نمی‌خواهند پیشتازی خود را در لیگ از دست بدهند در حال حاضر تعیین سرنوشت قهرمان این دوره لیگ دست خودشان است.  پیکان هم برای اولین مرتبه دچار حاشیه های بی پولی و اعتصاب بازیکنانش شد و حتی برخی بازیکنان گفتند حاضر نیستند مقابل پرسپولیس بازی کنند! با این شرایط کار پیکان مقابل پرسپولیس از همیشه سخت تر است. پیکان ضعیف ترین خط حمله لیگ را با یازده گل دارد. این تیم حتی از نفت مسجدسلیمان قعرنشین کمتر گل زده اما در فاز دفاعی تیمی قابل احترام است که در دور رفت توانست از استقلال، پرسپولیس و سپاهان امتیاز بگیرد البته پیکانی ها حتی سپاهان را شکست دادند ولی با توجه به شرایطی که این تیم پیدا کرده سخت در دور برگشت مقابل پرسپولیس و سپاهان بتواند پیروز شود. به هر حال این تیم گزینه سقوط شده است. پیکان تاکنون موفق به برد پرسپولیس در سال های اخیر نشده است.

سرخپوشان تهرانی چهار برد متوالی در لیگ به دست آورده است و به دنبال پنجمین برد است.  میلاد سرلک در بازی فردا محروم است اما به جز این بازیکن پرسپولیس 10 بازیکن دیگر را در آستانه محرومیت دارد که اگر فردا اخطار بگیرند بازی حساس مقابل گل گهر را از دست خواهند داد. علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحدت حنانوف، مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، سینا اسدبیگی، وحید امیری، مهدی ترابی و محمد عمری. سه اخطاره های پرسپولیس هستند.

نکته دیگر این بازی برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی با توجه به میهمان بودن پرسپولیسی ها است که باعث انتقادات فراوان شده است. سرح پوشان که در دیدار رفت در ورزشگاه آزادی بازی کرده اند، این بار هم در اقدامی عجیب در حضور تماشاگران خودی در ورزشگاه آزادی میهمان خواهند بود!

برنامه مسابقات :

هفته بیست‌وهشتم؛ روز فرهنگ پهلوانی و روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

جمعه 15 اردیبهشت
نفت مسجدسلیمان - سپاهان اصفهان - ساعت 18- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان - ساعت 18- ورزشگاه فولادشهر
ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان - ساعت 18- ورزشگاه تختی انزلی
مس کرمان - تراکتور تبریز - ساعت 18- ورزشگاه شهید باهنر کرمان
استقلال -صنعت نفت آبادان - ساعت 18- ورزشگاه آزادی تهران

شنبه 16 اردیبهشت
گل‌گهر سیرجان - آلومینیوم اراک - ساعت 18- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
نساجی مازندران - هوادار تهران- ساعت 18- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
پیکان تهران - پرسپولیس- ساعت 18- ورزشگاه متعاقباً اعلام می‌شود

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1189652

مهمترین اخبار ایران و جهان: