نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 22:09

مصرف بیش از ۷۰ درصد برق سمنان در صنعت و کشاورزی/ تولید تابستانه نباید دچار مشکل شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: یکی از ویژگی‌های استان سمنان، مصرف بیش از ۷۰ درصد برق در بخش‌های صنعت و کشاورزی است؛ ناترازی احتمالی انرژی الکتریکی در تابستان امسال برنامه‌ریزی شود تا کمترین خدشه به روند تولید وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز در نشستی با حضور معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر به همراه مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال شرکت توانیر در شرکت برق منطقه‌ای سمنان، برنامه‌ها و راهکارهای صنعت برق استان سمنان در تابستان بررسی شد.

مجید وفایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با قدردانی از حضور معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر و تشریح عملکرد شرکت، اظهار کرد: به لطف خداوند و همت همکاران این شرکت و همچنین مساعدت و همراهی مدیران ارشد صنعت برق کشور و مسؤولان استانی، اقدامات خوبی در خصوص توسعه کمی و کیفی شبکه برق در استان سمنان به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به همکاری بسیار خوب صنایع استان، به‌ویژه مشترکان صنایع بزرگ این شرکت در پیک بار تابستان و زمستان سال گذشته گفت: یکی از ویژگی‌های استان سمنان، مصرف بیش از ۷۰ درصد انرژی در بخش صنعت و کشاورزی است که با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده، باید به گونه‌ای نا ترازی احتمالی انرژی الکتریکی در تابستان امسال برنامه‌ریزی شود تا کمترین خدشه به روند تولید وارد شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق از سوی مدیران ارشد صنعت برق و مسؤولان مرتبط و نیز همیاری مردم فهیم استان در اعمال بهتر مدیریت مصرف برق، بتوانیم با کمترین مشکل از فصل تابستان سالجاری عبور کنیم.

اله داد، معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر هم وضعیت اوج مصرف برق امسال را با توجه به پیش‌بینی‌های جوی و شرایط افزایش مصرف در بخش‌های مختلف، از جمله صنعت، تولید، کشاورزی بالاتر از سال گذشته دانست و گفت: برای رفع مشکل نا ترازی برق باید با تدابیر وزارت نیرو و توانیر و تمامی مسؤولان صنعت برق در سراسر کشور، این مشکلات و شرایط را به حداقل برسانیم.

اله داد از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند شرکت برق منطقه‌ای سمنان در عبور از پیک بار فصل‌های تابستان و زمستان سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، در این سفر یک‌روزه، اله داد و هیأت همراه، از واحد در حال احداث نیروگاه گازی شهید باکری سمنان و پست فوق توزیع ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه و مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای سمنان بازدید کردند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172996

مهمترین اخبار ایران و جهان: