نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:35

توافق ایران با عربستان یک رویداد مهم سیاسی است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: توافق ایران با عربستان یک رویداد مهم سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه در خصوص توافق ایران و عربستان گفت: توافق ایران و عربستان با وساطت چین، حادثه مهم سیاسی است اگرچه در طول روزهای گذشته تحلیل‌ها و اظهارنظرهای موافق و مخالف فراوانی در فضای رسانه‌ای جهان و ایران به مخاطبان ارائه شد.

وی افزود: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به این توافق نیاز دارند و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کرده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: باید بدون بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی گردد.

وی افزود: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط متوجه رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا در خارج و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

رحیمی خطیب جمعه ساوه به ملی شدن صنعت نفت ایران اشاره کرده و ادامه داد: تاریخ معاصر ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است یکی از تأثیر گذارترین رویدادهای معاصر ایران که عبرت‌های فراوان نیز دارد، جریان ملی شدن صنعت نفت است که نیروهای ملی و مذهبی در کنار یکدیگر به امامت روحانیت علیه استبداد مبارزه کردند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: نقش رهبری روحانیت به ویژه آیت الله کاشانی ملموس و محسوس بود طوری که پس از خانه نشین شدن آیت الله کاشانی و کناره گیری همفکرانش، کار به جایی رسید که نفت ایران به دامن آمریکا سپرده شد، که هدفی جز غارت منابع ایران نداشت.

رحیمی افزود: امروزه در این نظام ولایی همه باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند.

وی ادامه داد: اگر نکات اخلاقی و دستورات دینی مثل عدالت محوری، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، تقوای الهی، خوش خلقی، رعایت شود جامعه، جامعه انسانی و آرمانی خواهد شد و با اخلاق مداری و تربیت اجتماعی همه گرفتاری‌ها را می‌شود حل کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097696

مهمترین اخبار ایران و جهان: