نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:30

امام جمعه موقت سمنان: آمریکایی‌ها جنگ‌طلبی را کنار بگذارند/ آرامش منطقه اولویتی جدی است

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه آمریکای جنایتکار عامل اصلی جنگ و آشوب در سایر کشورهاست، گفت: آمریکایی‌ها جنگ‌طلبی را کنار بگذارند و آرامش مردم جهان را قربانی خواسته‌های خود نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور نمازگزاران برگزار شد، با بیان اینکه آمریکای جنایتکار عامل اصلی جنگ و آشوب در سایر کشورهاست، اظهار کرد: بسیاری از جنگ‌هایی که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد، امروز تحت هدایت و پشتیبانی آمریکایی‌هاست و این رویه، آرامش جهان را بر هم زده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها باید جنگ‌طلبی را کنار بگذارند و آرامش مردم جهان را قربانی خواسته‌های خود نکنند.

امام جمعه موقت سمنان افزود: ایران اسلامی مقتدرانه پیش می‌رود و نمی‌گذارد دشمنان به خاک این کشور گوشه‌چشمی داشته باشند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: آمریکایی‌ها وقتی دستشان از منافعی که در ایران می‌بردند، کوتاه شد، توطئه‌ها و دشمنی‌های خود را علیه ملت و کشورمان تقویت کردند تا نگذارند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با قدرت پیش رود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تصریح کرد: سپهبد شهید، سردار حاج قاسم سلیمانی نماد بارزی از مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی هستند که توانست دست دشمنانمان را از خاک کشورهای اسلامی منطقه کوتاه کند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اندیشمندان جهانی عقیده دارند که قدرت آمریکا رو به افول است، افزود: آمریکایی‌ها در سالیان دراز برای تک‌قطبی کردن جهان تلاش کردند؛ ولی با ظهور انقلاب اسلامی، نقشه‌هایشان نقش بر آب شد و قدرتی که در ذهن داشتند، از بین رفت.

مهدوی‌نژاد بیان کرد: امروز دیگر خبری از تک‌قطبی بودن جهان نیست و همه ملت‌ها و دولت‌ها، منافع خود را پیگیری می‌کنند و آمریکایی‌ها از همین موضوع عصبانی هستند.

وی تصریح کرد: آرامش منطقه اولویتی جدی است که باید همواره حفظ شود و جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا، رویکردهای ویژه‌ای در نظر گرفته است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097708

مهمترین اخبار ایران و جهان: