نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 14:28

کشاورزان بیله سوار از توزیع ناعادلانه حقابه گله‌مند هستند

بیله سوار- امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: کشاورزان منطقه بیله سوار از عدم توزیع عادلانه حقابه این شهرستان گله مند هستند که باید در این راستا چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در آخرین نماز جمعه سال در جمع نمازگزاران شهر بیله سوار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی یکی از راه‌های حصول تقوا را تفکر و فکر کردن دانست.

وی اظهار کرد: تفکر و تعمق در فلسفه خلقت عالم دنیا و آخرت می‌تواند انسان را در مسیر تقو ا مداری، تقواخواهی و تقواباوری هدایت کند.

خطیب جمعه بیله سوار با اشاره به توافق دوجانبه ایران و عربستان تصریح کرد: از تیم دیپلماسی کشورمان به خاطر این اقدام عالی تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که این روابط از سرگیری شده با کشور عربستان آغاز توسعه اقتصادی و … با کشورهای منطقه خواهد بود.

عزیزی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی خواهان قطع ارتباط با دنیا به ویژه کشورهای منطقه به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی نبوده و نخواهد بود چرا که از سرگیری رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عربستان با تأمین منافع دو کشور برای کشورهای منطقه نیز منشأ خیر و برکت بوده و ثبات و آرامش در منطقه را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: این ارتباط گیری مجدد در ادامه شکست پروژه‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا در کشور عربستان و عدم نتیجه گیری آنان از حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اتفاق افتاد و ایران اسلامی با کنترل و مدیریت تحریم‌های کمرشکن، اغتشاشات و حوادث اخیر کشور، جنگ ارزی و … با اقتدار کامل حاضر به توافق با کشور عربستان سعودی شد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از رئیس جمهور خواست؛ تا با سفر قریب الوقوع به کشور همسایه جمهوری آذربایجان اختلافات جزئی پیش آمده را سریعاً برطرف کنند تا شاهد از سرگیری روابط پرثمر و دائمی قبلی در مراودات دو کشور دوست و همسایه باشیم.

عزیزی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال نو از مسئولان استانی و شهرستانی به خاطر اقدامات آنان در سال جاری تقدیر کرد و خواستار تسریع در حل مشکلات به جامانده از این سال شد.

وی ادامه داد: مشکل آسانسور مسکن مهر، مشکلات مربوط به حوزه درمان، مشکلات مربوط به واگذاری اراضی کشاورزی، مشکلات مربوط به بحث خالصه دولتی، مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های روستایی همچون دهستان بابک، عدم افزایش تانکرهای حمل آب شرب مناطق محروم روستایی، مشکلات مربوط به مبلمان شهری و زیبا سازی شهری، توقف عملیات راهسازی بیله سوار_گرمی و … از جمله مطالبات مردم بیله سوار است که باید توسط مسئولان پیگیری شود.

عزیزی در ادامه تقارن عید نوروز امسال با حلول ماه مبارک رمضان "ماه ضیافت الهی" را تبریک گفت و تصریح کرد: این تقارن معنوی را به فال نیک می‌گیریم و ازز مردم می‌خواهیم با توجه بیش از پیش به مقوله معنویات در این ماه عزیز و پرفضیلت از برکات آن بهره مند شوند.

امام جمعه بیله سوار مراجعات مکرر کشاورزان منطقه به دفتر جمعه بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: شکایت‌های مکرر مردم از عدم توزیع عادلانه حقابه شهرستان بیله سوار قابل قبول نیست و ما در این راستا خواستار پیگیری‌های حقوقی مسئولان استانی از استان آذربایجان شرقی در بحث جلوگیری از بحث برداشت بی رویه و خارج از حقابه آنان هستیم.

عزیزی در پایان با اشاره به آغاز فصل گرما در منطقه مغان و استفاده همشهریان از سیستم‌های سرمایشی، خواستار رعایت الگوی مصرف در بحث برق و آب در شهرستان بیله سوار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097608

مهمترین اخبار ایران و جهان: