نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 14:33

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

سخنرانان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در استان ها وحدت را رمز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کردند و گفتند انقلاب اسلامی بدون مردم معنایی ندارد و توطئه دشمنان با تدبر خنثی می شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همزمان از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح شنبه در سراسر کشور برگزار شد.

مردم در نقاط مختلف کشور از همان ساعات ابتدایی آغاز رسمی راهپیمایی در خیابان‌ها حضور داشتند و بار دیگر شکوه و عظمت این انقلاب و همراهی و پشتیبانی ملت را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این مراسم نیز چهره‌های مهم سیاسی، انقلابی و فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداختند که بخش‌هایی از این سخنرانی‌های امروز را در این گزارش می‌خوانید.


آذربایجان شرقی


قالیباف: انقلاب بدون مردم معنایی ندارد

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

محمدباقر قالیباف در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در تبریز اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نشان دهنده دلبستگی مردم به انقلاب و ایران عزیزشان است و امروز هم با حضور باشکوه خود افتخار آفریدند و تجدید بیعتی با رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) و شهدا داشتند.

وی ادامه داد: همه هنر امام خمینی (ره) و شهدای ما این بود که پیوند عمیقی را با اراده عمومی مردم به هم پیوند زنند یعنی انقلاب اسلامی توانست در دل یکایک ملت ایران جا بگیرد و امام (ره) با تکیه بر سنت‌های الهی مردم را باور کرد و امام با باور خود به گونه‌ای عمل کرد که مردم را بیدار کند و به مردم اعتماد به نفس داد و مردم ما می‌توانیم را به برکت حضور مردم و شهدای انقلاب اسلامی نهادینه کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) به همه‌ی ما این درس را آموخت که همه‌ی مسئولین بدانند جمهوری اسلامی ایران بدون مردم هیچ معنایی ندارد و بقای آن مبنی بر حضور مردم در صحنه است و قدرت ما بعد از خدا برخاسته از قلب یکایک مردم ایران است.

ادامه این سخنرانی را در اینجا بخوانید.


اصفهان


دادستان کل کشور: توطئه دشمن با تدبر و تعقل قابل خنثی است

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دقایقی قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ اصفهان با اشاره به اینکه زبان جهان در نشان دادن این حماسه پرشور و پرمعنای نارسا و ناقص است، اظهار داشت: در شهر اصفهان و در این مکان شاهد جمعیتی هستیم که با همه مشکلات و سختی‌های که در زندگی آنها ملموس و مشخص است پای ارزش‌های انقلاب و دفاع از ولایت فقیه و اساس جمهوری اسلامی مردانه ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: وظایف مسئولان در قبال این مردم آن است که صادقانه در خدمت مردم و برای رفع مشکلات آنها تمام وقت تلاش خود را به کار گیرند و آنچه که در پیام مقام معظم رهبری شاهد بودیم تاکید به وحدت است زیرا وجود اختلافات سیاسی طبیعی است اما مهم در مقابله با دشمن در شکست نقشه‌های دشمن حفظ وحدت و یکپارچگی خواهد بود و اجازه ندهیم که دشمن در برنامه‌های خود موفق باشد.

دادستان کل کشور خطاب به جوانان گفت: ای کسانی که دوران امام واحد (ره) را درک نکردید و دهه اول انقلاب را ندیده‌اید و حماسه‌های همسن و سال‌های خودتان را در جبهه‌های نبرد و دفاع از این سرزمین ندیده‌اید و یا در کتاب‌ها خوانده‌اید، بدانید که برنامه دشمن برای به زانو درآوردن کشور و تجزیه آن و نابودی این ملت است و باید توطئه‌هایش را با تدبر، تعقل و تجزیه و تحلیل صحیح این مسائل خنثی کرد.

وی به نکات قرآنی اشاره کرد و گفت: ای کسانی که به فرهنگ قرآن پایبند هستید، در قرآن ۲۴ بار واژه تعقل، ۱۷ بار واژه تفکر و ۵۰ بار واژه تذکر را به کار برده است که در واقع فرهنگ اسلام به دنبال تفکر و تعقل تشویق کردن است که با تجزیه و تحلیل و بصیرت حرکت کنند.

متن سخنرانی را اینجا بخوانید.


البرز


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وحدت ملی و یکپارچگی زیر پرچم ولایت رمز پیروزی

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرج اظهار کرد: غرب به ویژه آمریکا بعد از فتنه شهریور ماه به خیال واهی خود مذاکرات برجامی را متوقف کرد.

وی بیان کرد: آنها امیدوار بودند که با لیدرهای این اغتشاشات پای میز مذاکره بنشیند و خواسته‌های نامشروع خود را به کرسی برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اما می‌بینید که این خیال باطل نقش بر آب شده است و وزیر خارجه قطر از سوی آمریکایی‌ها برای مذاکره را به ایران پیغام می‌دهد، چراکه می‌دانند شکست خورده‌اند.

ادامه این سخنرانی را اینجا بخوانید.


بوشهر


عضو شورای نگهبان: انقلاب اسلامی در مرزهای ایران محدود نخواهد بود

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

عباس کدخدایی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر خورموج ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها پیشرفت‌های چشمگیری در همه عرصه‌ها داشتیم و به کوری چشم دشمنان مردم ما همیشه موفق خواهند بود.

کدخدایی یادآور شد: انقلاب اسلامی در مرزهای ایران محدود نخواهد بود و پیام انقلاب اسلامی پیام انسان ساز است که در منطقه و جهان منتشر شده است.

وی گفت: دشمن تلاش دارد از پیشرفت‌های جوانان ایران جلوگیری کند و در اغتشاشات اخیر آنها به دنبال جلوگیری از همین پیشرفت‌ها شما بودند.

کدخدایی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته نشان دادید حرکت شما رو به جلو است، تصریح کرد: دشمن هیچ گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد که می‌طلبد همواره هوشیار باشیم و تا زمانی که شما در صحنه هستید آنها هیچ غلطی نمی‌کنند.

متن این سخنرانی را اینجا بخوانید


زنجان


امیر سرلشکر موسوی: هوشیاری ملت ایران دشمنان را روز به روز ضعیف‌تر می‌کند

انقلاب بدون مردم معنایی ندارد/ وحدت رمز پیروزی است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی ظهر شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان انقلاب زنجان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع‌مقدس، اظهار کرد: اگر بخواهیم در تقویم انقلاب اسلامی به دنبال روزهای تأثیرگذار بگردیم؛ بی‌شک ۲۲ بهمن را باید یکی از این روزها و از همه مهم‌تر روزی باشکوه در آن مقطع تاریخی قلمداد کنیم که تا به امروز تداوم داشته است.

وی از زنجانی‌ها به عنوان مردمی متدین که همواره در صحنه‌های حساس با حضور پرشور خود، تداوم‌بخش آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند، یاد کرد و گفت: وقتی تاریخچه این شهر را که به پایتخت شور و شعور حسینی شهره شده است را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این منطقه از ایران اسلامی دارای مفاخر و شخصیت‌های برجسته‌ای بوده و هر یک از آن‌ها در تداوم مسیر انقلاب نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

این مسئول با یادآوری اینکه بی‌شک تأثیرگذاری مردم زنجان در دوران معاصر بر کسی پوشیده نبوده و همه به این موضوع واقف هستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم به یکی از این تاثیرگزاری‌ها در دوران معاصر اشاره کنیم، باید از روز هشتم محرم و اجتماع عظیم زنجانی‌ها یاد کنیم که فارغ از لقب گرفتن عنوان پایتخت شور و شعور حسینی برای مردم این شهر، تأثیرگذاری خود را در دنیا نیز با این حرکت خود به اثبات رسانده‌اند.

متن این سخنرانی را اینجا بخوانید.


این گزارش تکمیل می‌شود.....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033296

مهمترین اخبار ایران و جهان: