نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:00

مسمومیت دانش آموزان نوعی جنگ دشمن است

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اتفاق ناخوشایند مسمومیت دانش آموزان نوعی از جنگ دشمن است البته ملت ایران می‌داند با شدیدترین و شرورترین دشمنان روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدی حیدری زاد ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال نابودی یا بردگی ملت ایران هستند و با این اتفاق مسمومیت نشان دادند که ما با شقی‌ترین آنها روبرو هستیم، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مسمومیت دانش آموزان را باید سرلوحه امور مقابله با دشمنان دانست و همین نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت ایمان گفت: پاسخ دشمنان اسلام را قرآن کریم اینگونه می‌دهد که جرم ما ایمان به توحید و یگانگی الهی است.

حجت‌الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه تقویت ایمان، باورهای دینی و استحکام آن از نشانه‌های باور مسلمانان است که ملت ایران همیشه بر آن پایبند هستند، اظهار کرد: دشمنان همواره در حال توطئه افکنی در ایران اسلامی هستند و این موضوع نیز ریشه در توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی دارد.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: تمامی این دسیسه‌های دشمنان برای خدشه دار کردن امنیت روانی جامعه است، اما همبستگی مردم اجازه به ثمر نشستن نقشه‌های شوم دشمن را نمی‌دهد.

وی قدرت اصلی را قدرت مردمی دانست و اضافه کرد: قدرت واقعی تکیه بر ملت است که به هیچ عنوان تمام شدنی نیست و قدرت ملت ما باورهای دینی و استحکام آن است.

حجت‌الاسلام حیدری زاد با اشاره به نزدیکی ایام نوروز افزود: صله ارحام یکی از شاخص‌های فرهنگی و از آداب عید نوروز است که به جا آوردن آداب و فرهنگ معنوی نشانه فرهنگ والای ما ایرانیان است.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان لزوم توجه به نیازمندان در آستانه عید نوروز هم گفت: انسان‌های آبرومندی هستند که موقع نیازمندی به زبان نمی‌آورند ولی با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توانند خرید کنند که ما مسلمانان در چنین شرایطی باید کنار هم باشیم.

حجت‌الاسلام حیدری زاد با اشاره به رسالت و مأموریت انبیا در عالم هستی افزود: مهمترین رسالت انبیا دعوت به توحید و مبارزه با شرک به‌عنوان اصلی ترین رسالت آنان از سمت خداوند سبحان تعیین شده بود که ده‌ها آیات در خصوص همین مهم نیز آمده است.

حجت‌الاسلام حیدری زاد ضمن دعوت همگانی به توحید اظهار کرد: امروز هر کسی با سخن، بیان و عمل خود اگر یک انسان را به توحید دعوت کند و او را به خداوند متعال یک قدم نزدیک کند در واقع زمینه ساز حاکمیت قدسی است که منتظر آن هستیم.

پس از برگزاری نماز جمعه ارومیه، به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال برای کاشت به صورت رایگان در بین نمازگزاران توزیع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084752

مهمترین اخبار ایران و جهان: