نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 15:07

نظام مقدس جمهوری اسلامی خار چشم استکبار جهانی است

کرمانشاه- فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خار چشم استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر جاویدان ظهر دوشنبه در مراسم یادبود ۵۷ شهید فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب که به مناسبت روز شهید با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسئولین در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: میزبان چنین مجالسی روح معظم شهدا و امام شهدا هستند و ما یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم و اگر امروز افرادی مثل بنده توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی را دارند به برکت خون همین شهدا است.

وی افزود: واژه شهید مقدس‌ترین واژه در وصف ایثار و جهاد و جاودانگی است و شهادت اوج بندگی و کمال و ارتقا است و هر قامتی لیاقت پوشیدن لباس شهادت را ندارد و انسان باید به درجه‌ای برسد که شرایط شهید بودن را پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهادت یک معامله سودمند و تاجرانه است که فرد دنیا را رها می‌کند و وصل به خدا را می‌خرد مخلوق به جایی می‌رسد که وصل به خالق می‌شود و شهادت را می‌پذیرد و جایگاه‌ش هم‌تراز انبیا و علما می‌شود و طبق روایات شهدا به مقام شفاعت می‌رسند و این نشان دهنده جایگاه والای شهید نزد خداوند است.

وی گفت: شهید در نزد خداوند روزی می‌خورد و ما را کمک و دعا می‌کند و ما نیازمند آن‌ها برپایی چنین محافلی هستیم تا که شهدا را فراموش نکنیم.

جاویدان بیان کرد: شهدا هم اکنون هم با دادن جان خود از دستاوردهای نظام و خود نظام دفاع می‌کنند و بهترین راه برای تبیین همین راه و مرام شهدا است و شهدا از ما پیروی از راه ولایت، حفظ دستاوردها و امر به معروف و نهی از منکر را می‌خواهند.

وی مطرح کرد: شهید مانند چراغی می‌سوزد و خود را فدا می‌کند و راه را برای هدایت روشن می‌کند و آتشش خرمن ظلم و استکبار را می‌سوزاند و رودی می‌شود که غیرت را در گستره این دنیا می‌پروراند و زیبایی‌ها را نمایان می‌کند و فضایی را نمایان می‌کند که همه از شهید الگو می‌گیرند.

جاویدان گفت: افتخار و داشته‌های امروز به برکت خون و مجاهدت چندین ساله شهدا است که خون آن‌ها عزت و افتخار جمهوری اسلامی و نظام شده است و نظام ما الگو گرفته از قیام امام حسین (ع) است و ما ملت امام حسینیم که از عاشورا و با عبدالله (ع) الگو گرفته و این نظام طی ۴۴ سال با هدایت پیامبرگونه امامین انقلاب به این جایگاه رسیده است.

فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: دشمنی با جمهوری اسلامی مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از ابتدای ترسیم نقشه راه توسط امام خمینی مقابله با آن صورت گرفته است و سند آن هم اقداماتی است که علیه جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد جنگ هشت ساله، حمله منافقین، تشکیل احزاب و جمع‌آوری جرثومه‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی و نظام پرچمدار مقابله با ظلم است و این علت دشمنی دشمنان است.

وی گفت: بسیاری از کشورهای مظلوم از جمهوری اسلامی الگو گرفتند و برای همین هم جمهوری اسلامی خار چشم استکبار جهانی است و راهکار ما همچنان مقابله با استکبار جهانی است و تا زمانی که سیاست کشورهای مستکبر همین است جهاد ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرگ فرد عادی که در هر جای ممکن است اتفاق بیفتد نمی‌تواند دلیلی برای بلوا و اغتشاشات باشد و این هم جز توطئه‌های دشمن است و باید در مقابل چنین دشمنی که با ابزارهای مختلف صورت می‌گیرد آگاه بود.

وی گفت: در روزهای پایانی سال باید بسیار مراقب بود تا دشمن از ابزاری مانند چهارشنبه سوری برای ایجاد فتنه استفاده نکند و طی این ایام لطمه‌ای به ما و نظام وارد نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090696

مهمترین اخبار ایران و جهان: