نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 14:22

روابط تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

خرم‌آباد- دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: با توجه به هدف‌گذاری انجام شده، سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشور عراق ظرف پنج سال آینده باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش سنجابی شیرازی امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان با اشاره افزایش روابط تجاری ایران با کشور عراق، اظهار داشت؛ ما از تراز تجاری و اقتصادی با کشور عراق از ۱۴۵ میلیون دلار به ۱۲ میلیارد دلار طی سال گذشته رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه میزان روابط تجاری ایران با کشور عراق در سال گذشته علیرغم وجود برخی مشکلات، ۱۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: یکی از انتظارات حوزه تجارت کشور عراق از ایران ارتقای کیفیت تجارت با این کشور است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق، گفت: ایران با کشور عراق دارای اشتراکات فرهنگی، دینی و … است و انتظار این است که کیفیت و کمیت تجارت و تعاملات با کشور عراق نیز ارتقا پیدا کند.

سنجابی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روابط تجاری و … ایران و عراق تنگانگ، دو جانبه و با چشم انداز مثبتی است، گفت: در این راستا ثبات کیفیت و کمیت در روابط تجاری مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با عراق تا ابد روابط تجاری نخواهد داشت و سیاست ایران هم صرفاً روابط تجاری یک جانبه نیست، افزود: سیاست ایران تراز تجاری متعادل با کشور عراق است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق، گفت: بر اساس آخرین ملاقات‌هایی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، برنامه ریزی شده که سطح روابط تجارتی ایران و کشور عراق به ۲۰ میلیارد دلار ظرف پنج سال آینده برسد.

سنجابی با بیان اینکه میزان روابط تجاری با کشور عراق باید به دو برابر حال حاضر برسد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های تجاری که بین عراق و ایران وجود دارد، این عدد قابل تحقق است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994864

مهمترین اخبار ایران و جهان: