نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 16:23

سازمان ملل: سرشماری مهاجرین افغان نمایانگر حسن نیت ایران است

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار داشت سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین افغانستانی جدید الورود در ایران حسن نیت این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل والش» رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و «اینا گلد کوا» سفیر نیوزیلند با «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران درباره مسائل مربوط به مهاجرین دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: حضور نزدیک به 6 میلیون مهاجر در ایران حسن نیت جمهوری اسلامی به مهاجرین و پناهندگان را نشان می‌دهد.

رضادوست نیز در خصوص جمعیت مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران و همچنین پس از تحولات سال 1400 در افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان گفت حضور مهاجرین به ویژه افراد جدیدالورود سبب بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف در ایران گردید اما با این حال پذیرای آنها هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در ادامه خواستار حمایت‌های بیشتر در زمینه پذیرش مهاجرین افغانستانی در نیوزلند شد.

وی افزود: مردم افغانستان با توجه به همه مشکلاتی که دارند به تحصیل فرزندان خود اهمیت زیادی می دهند و این یکی از دلایل مهاجرت افغانستانی‌ها به جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که در حال حاضر بیش از 700 هزار دانش آموز و تعداد 60 هزار دانشجوی افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

مایکل والش نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش پناهندگان در طی بیش از 40 سال و ارائه خدمات گوناگون به آنها افزود: بعد از سقوط دولت پیشین افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان، مهاجرین بسیاری از افغانستان به سایر نقاط جهان مهاجرت کردند و تعدادی نیز به کشور نیوزلند از طریق ایران وارد شدند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از پناهندگان زبانزد دیگر کشورها است و باید از انتقال تجربیات آن در حمایت از پناهندگان استفاده شود.

اینا گلد کوا رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در این نشست با توجه به تحولات اخیر افغانستان و اعمال محدودیت‌های آموزشی برای زنان و دختران، ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین در خصوص سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین جدید الورود به ایران که جمعیت حدود 6 میلیون نفر را به همراه دارد را نمایانگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و پناهندگان دانست.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 997764

مهمترین اخبار ایران و جهان: