نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 11:48

تحریم تولیدات هنری آسیب‌زا است

اردبیل- معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحریم تولید آثار هنری مسئله آسیب‌زا است که به اقتصاد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لطمه وارد می‌کند.

سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال با سیاست تمرکززدایی برگزاری جشنواره‌ها را پیگیری کردیم و رویدادهای خوبی به صورت استانی و منطقه‌ای با حضور مخاطبان و استقبال گرم آنها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در استان‌های مختلف و در رشته‌های تئاتر، موسیقی، شعر و… جشنواره‌های خوبی برگزار شده که امیدواریم ماحصل کار را در تهران به صورت جامع و کامل شاهد باشیم.

معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما فعالیت‌های خود را در تهران متمرکز نکردیم بلکه با توجه به استقبال مخاطبان در استان‌های مختلف و حضور گرم مردمی این جشنواره‌ها، فراخوان‌ها در سطح استانی انجام شده و در کنار استقبال مخاطبان، استعدادیابی خوبی را در رشته‌های مختلف هنری شاهد هستیم.

هاشمی افزود: به رغم حرف و حدیث‌های بدخواهان و تلاش معاندان برای کم‌رنگ جلوه دادن جشنواره‌های هنری، ما شاهد برگزاری رویدادهای مختلف با استقبال گرم مخاطبان در استان‌های کشور بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قطعاً با پشتیبانی و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود، این جشنواره‌ها در سال‌های آینده با محوریت هنرمندان مستعد استان‌های مختلف کشور با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

بداخلاقی جامعه هنری شایسته و زیبنده نیست

معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان سرمایه‌های این کشور هستند و باید این سرمایه‌ها را حفظ کرد، ادامه داد: هرگونه تحریم و تضعیف این سرمایه‌ها در حقیقت فرهنگ‌سوزی است.

هاشمی اضافه کرد: به نظر ما این اقدامات نه فقط در سطح عمومی بلکه مورد تأیید خود هنرمندان نیز نیست و حرکت شروع شده با تحریک بیگانگان در قالب تحریم آثار هنری زیبنده اصالت فرهنگی، تاریخ و هنری ما نیست.

وی ضرورت حضور توانمند هنرمندان را در عرصه‌های مختلف برای تولید آثار شایسته یادآور شد و بیان کرد: تحریم تولید نیز آسیب‌های جدی را به همراه دارد و به نوعی معیشت و اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را تحت‌الشعاع قرار داده و به معنای واقعی بداخلاقی در جامعه هنری محسوب می‌شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: منشأ این بداخلاقی‌ها رسانه‌های بیگانه است و ما کمترین دخالت را در تحریم و خودداری حضور هنرمندان شاهد هستیم و امیدواریم بهترین استقبال را در جشنواره فیلم فجر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: آثار خوبی امسال به ویژه از کارگردان‌های جوان و مستعد شاهد خواهیم بود و این آثار کارگردانان بار اول بر توانمندی این جشنواره افزوده و در کنار آن کارگردانان بنام کشور نیز در این جشنواره حضور دارند.

معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم فجر در موعد مقرر برگزار می‌شود و بر اساس زمانبندی آثار در سینماها اکران خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004564

مهمترین اخبار ایران و جهان: