نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:25

۱۷۴۰ نفر معتاد متجاهر در استان قزوین بهبود یافتند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۷۴۰ نفر از معتادان متجاهر استان قزوین در کمپ‌های ترک اعتیاد بهبود پیدا کرده و مرخص شدند.

سیدجمال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه برابر دستور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور شورای مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفته است، اظهار داشت: از ابتدای سال 1401 تاکنون 1740 نفر از معتادان متجاهر استان قزوین در کمپ‌های ترک اعتیاد بهبود پیدا کرده و از این کمپ‌ها مرخص شدند.

وی همچنین با اشاره به آمار اشتغال بهبودیافتگان از بند اعتیاد در 9 ماهه سال جاری اضافه کرد: از ابتدای امسال تا امروز 70 نفر از معتادان بهبودیافته ما صاحب اشتغال قطعی شدند که این آمار از نظر ما خیلی‌پایین است و باید دستگاه‌های متولی از جمله اداره‌کل کار برای به‌کارگیری معتادان بهبودیافته از اعتیاد تلاش بیشتری انجام دهند.

حسینی جمعیت معتادان متجاهر استان قزوین را حدود 2 هزار عنوان کرد و ادامه داد: در استان قزوین یک کمپ ماده 16 (ویژه نگهداریم معتادان متجاهر) و 16 کمپ ماده 15 داریم که ظرفیت نگهداری متعادان در این 17 کمپ حدود 1000 نفر است و به همین خاطر برای جمع‌آوری و نگهداری 1000 معتاد متجاهر فضا کم داریم.

وی مهمترین و شاخص‌ترین اقدام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از ابتدای سال 1401 تاکنون را راه‌اندازی مرکز ویژه ماده 16 در شهر الوند دانست و گفت: تأسیس و راه‌اندازی این مرکز که بعد از سال‌ها مطالبه‌گری صورت گرفت، تأثیر بسیار جدی در پاک‌سازی محلات، مبارزه جدی با خرده‌فروشان مواد مخدر و پیشگیری از شیوع اعتیاد داشته است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی مرکز یا کمپ ماده 16 نقش بزرگی در صیانت از جان و سلامت بیماران معتاد داشته است و جلوی شیوع انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی را میان آنها گرفته است.

حسینی ادامه داد: انتظار ما از همه دستگاه‌های متولی حوزه مبارزه با مواد مخدر استان قزوین این است که همچون گذشته یار و یاور شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین باشند و از خانواده‌ها هم می‌خواهیم با اصلاح روش‌های تربیتی جلوی گرایش جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی و جدید را بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 995320

مهمترین اخبار ایران و جهان: