نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:07

بیت امام خمینی (ره) در شهر قم گلباران شد

قم - بیت امام خمینی (ره) در قم در سلاروز ورود امام راحل به میهن اسلامی و در اولین روز از دهه مبارکه فجر با حضور اقشار مختلف مردم گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گلباران بیت تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در قم قبل از ظهر چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور جمعی از نیروهای مسلح استان، خانواده معظم شهدا، طلاب، بسیجیان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه قم برگزار شد.

جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از اساتید حوزه و اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند که با تجمع در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

بیت امام خمینی (ره) در شهر قم گلباران شد

آیت الله سعیدی امام جمعه قم در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد و اظهار داشت: در دهه فجر باید به موضوع اتحاد و انسجام تاکید شود و دشمن بر روی همین موضوع متمرکز شده است تا وحدت از جامعه برچیده شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: نقشه‌های دشمنان در سایه تفرقه رخ می‌دهد که با حفظ وحدت می‌توان از فتنه‌ها عبور کرد و یک صف در مقابل دشمنان ایستاد.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید با تلاش شبانه روزی در راستا خدمت به مردم بزرگ ایران توسعه و پیشرفت این کشور را دنبال کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام راحل از ابتدا تا آخر عمرشان بر این امر دغدغه داشتند که نظام توحید را در این کشور مستقر شود افزود: روزی که امام راحل به ایران آمد بسیاری از مردم بدون آنکه کسی به آنها بگوید وارد میدان شدند و به استقبال امام راحل رفتند و ارادت خود را نشان دادند.

بیت امام خمینی (ره) در شهر قم گلباران شد

حاضران پس از این مراسم مسیر حرم حضرت معصومه (س) تا بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم را در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند و شعارهای انقلابی سر می‌دادند راهپیمایی کردند.

در این مراسم در حالی که شاخه‌های گل و تصاویر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، با شعارهای انقلابی با آرمان‌های امام راحل و انقلاب تجدید عهد کرده و اطاعت خود را از منویات مقام معظم رهبری اعلام کردند.

سرود جمهوی اسلامی نیز در جوار بیت تاریخی امام راحل از سوی گروه رزم نوازان سپاه قم نواخته شد و حاضران نه پرچم سه رنگ ایران اسلامی ادای احترام کردند.

اجرای سود دانش آموزی نیز بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه نیز حاضران شاخه‌های گل را در جوار تمثال امام خمینی (ره) قرار داده و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

مردم ولایتمدار قم همچنین با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر منافق» ضمن اعلام انزجار خود از جنایت‌های مستکبران اعلام داشتند.

در بیت تاریخی امام راحل نیز نمایشگاه عکسی از زندگی امام راحل برپا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012820

مهمترین اخبار ایران و جهان: