نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 17:29

فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید منجر به مهارت های زندگی شود

اردبیل-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه مدرسه مدل کوچکی از یک جامعه است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید منجر به مهارت های زندگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی بعدازظهر سه‌شنبه در همایش مدیران دوره دوم متوسطه و معاونان آموزش متوسطه نواحی یک و دو استان اردبیل با بیان اینکه مدرسه مدل کوچکی از یک جامعه است، اظهار کرد: فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید منجر به مهارت‌های زندگی شود.

وی افزود: برای ایجاد چنین مهارتی در مدارس نیازمند مدیریت عالمانه و عاشقانه مدیران را داریم تا با هم اندیشی، به اندیشه مشترک دست پیدا کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش را پاسخگو باشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه ضرورت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: امروزه مسیر ما در آموزش و پرورش باید مرجعیت مدرسه باشد.

مشکی بیان کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که می‌تواند منابع انسانی را به سرمایه‌های انسانی تبدیل کند و اگر می‌خواهیم نسخه‌ای را برای درمان مشکلات جامعه بپیچیم در تربیت چند ساحتی باید به دنبال مدارسی باشیم که کانون تربیت و محل تجربه اندوزی است.

وی افزود: بر این باوریم که اگر مدیران در مدارس تحول آفرین باشند و دانش آموزان جامعه هدف و دبیران سرمایه‌ای برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت باشند بدون شک موفق خواهیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968364

مهمترین اخبار ایران و جهان: