نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:36

بهره برداری از مزرعه ۶۰ هکتاری پرورش میگو سایه خوش در بندرلنگه

بندر لنگه - در سومین روز از دهه مبارکه فجر و با حضور استاندار هرمزگان، نماینده غرب هرمزگان در مجلس شواری اسلامی مزرعه پرورش میگوی ۶۰ هکتاری در سایه خوش بندرلنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار هرمزگان صبح جمعه در آئین بهره برداری از این پروژه صمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: امروز از هر زمان دیگری برای موفقیت و استقلال ایران به وحدت و همدلی نیازمندیم، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جشن ملی، می‌تواند زمانی برای همدلی باشد.

مهدی دوستی با بیان اینکه استان هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار ظرفیت شناسایی شده برای پرورش میگو دارد تصریح کرد: امید است با تلاش های دولت مردمی و به زیر کشت رفتن این میزان از اراضی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان در این زمینه باشیم.

در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: این مزرعه در مساحت ۶۰ هکتار در مجتمع پرورش میگوی سایه خوش بندرلنگه واقع شده است و با سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد تومان برای بیش از ۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

ساسان صادقی خاطر نشان کرد: مجتمع پرورش میگوی سایه خوش با مساحت بیش از ۲۴۰۰ هکتار و سطح کشت مفید ۹۸۰ هکتار در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۱۲ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۱,۸۵۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۹۲۰ نفر افتتاح و ۶ پروژه شیلاتی-عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲,۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۱۸۰ نفر کلنگ زنی می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016964

مهمترین اخبار ایران و جهان: