نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 13:00

فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا آخر هفته در اردبیل

اردبیل- رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه ناپایدار جوی تا اواخر وقت جمعه هفته جاری در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه ناپایدار جو تا اواخر وقت جمعه در استان اردبیل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و همچنین و اوج ناپایداری‌ها طی روز چهارشنبه در غالب مناطق استان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز نیز جو استان نسبتاً ناپایدار است، گفت: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از ساعات شاهد رشد ابرهای همرفتی، وزش باد جنوبی گاهی تند و در مناطقی از مرکز و جنوب استان و نیز شهرستان‌های انگوت و گرمی رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش دمای هوا در این مدت خاطرنشان کرد: در طول هفته بر میزان ناپایداری‌ها و ابرناکی افزوده شده و کاهش دمای هوا، رخداد تندبادهای لحظه‌ای و رگبار باران و رعد برق در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

کوثری مهر ادامه داد: لذا توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۱ صادره اداره کل هواشناسی استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه جو استان پایدار خواهد شد، گفت: هر چند وقوع بارش‌های پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249064

مهمترین اخبار ایران و جهان: