نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:21

شکستن اقتدار حاکمیت و انسجام ملی هدف جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب است/مسؤولان اشتغال و معیشت مردم را در نظر داشته باشند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به اهداف جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: هدف از جنگ ترکیبی دشمن شکستن اقتدار حاکمیت و انسجام ملی است، دشمن به طور جدی به دنبال براندازی و تجزیه بود، متوقف کردن اقتدار هسته‌ای ایران، شکستن اقتدار منطقه‌ای نیز از دیگر اهداف دشمن بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا امروز در چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم ساری ضمن تبریک این ایام و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: اگر به شرایطی که انقلاب شکل گرفت نگاه کنیم چندین پدیده را می‌بینیم، دو قطبی بودن در عرصه بین‌الملل، نیمی شرق و نیمی غرب و ایران جز بلوک غرب و تحت نظامی که سرسپرده آمریکا بود.

وی به خلا حضور دین و اسلام در ۳۰۰ سال اخیر اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها اسلام غایب بود، خیز رژیم صهیونیستی برای سلطه از نیل تا فرات، غارت سرمایه‌های مسلمین در منطقه غرب آسیا و تقابل با اسلام و حضور یک رژیم غیردینی و ضددینی در ایران از اتفاقات آن زمان بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به اهداف دشمن از جنگ ترکیبی اشاره کرد و یادآور شد: اگر به فرآیند شکل‌گیری جنگ‌ها توجه کنیم از تیر و کمان و سپر آغاز می‌شود تا حضور ماشین، پهپاد و موشک و امروز جنگ ترکبیی به‌وجود آمده که پیچیده‌ترین جنگی است که دشمن طراحی کرده است.

سعیدی به اهداف جنگ ترکیبی اشاره کرد و افزود: هدف از جنگ ترکیبی دشمن شکستن اقتدار حاکمیت و انسجام ملی است، دشمن به طور جدی به دنبال براندازی و تجزیه بود، متوقف کردن اقتدار هسته‌ای ایران، شکستن اقتدار منطقه ای نیز از دیگر اهداف دشمن بود.

وی ادامه داد: اقتدار ما معجزه آفرین است که حاج قاسم تحت تدبیری رهبری در منطقه به‌وجود آورده و هیچ قلمی توانایی ترسیم آن را ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حرکت‌های رژیم صهیونیستی در گذشته با موفقیت انجام می‌شد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی در این ۴۰ سال هیچ غلطی نکرده و امروز در چاردیواری خودش محبوش شده، یمن، عراق، سوریه، فلسطین و قدرت حزب‌الله که نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

سعیدی یکی از اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر را اخلال در امنیت کشور عنوان کرد و افزود: دشمنان با اسلام ناب و علوی که ماهیت کفر ستیزی دارد مشکل دارند و ایران پرچم‌دار انقلاب ناب محمدی است، آنها کورخوانده‌اند مردم ما ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: القا ناکارآمدی حاکمیت که نظام توانایی حل مشکلات را ندارد و همچنین متوقف کردن حرکت علمی و پیشرفت کشور از اهداف دیگر دشمن در حوادث اخیر بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره علل دشمنی آمریکا با ایران تصریح کرد: اقتدار دفاعی معجزه است و ما در عرصه موشکی و پهپاد در منطقه سرآمدیم، اقتدار ملی و اقتدار دفاعی دو رکن اساسی دارد، نیرو و سلاح بومی، این دو عنصر را رهبری در نظام تعبیه کردند، همچنین اقتدار علمی در عرصه هسته‌ای، پزشکی، نانو، سلول‌های بنیادی.

سعیدی با اشاره به اینکه ما از اقتدار ملی و سیاسی برخورداریم، افزود: انگلستان کشتی ما را مصادره می‌کند با اقتدار کشتی آنها را مصادره می‌کنیم تا آنها دست بردارند، کشتی ما را یونان با فرمان آمریکا مصادره می‌کند ما نیز کشتی آنها را مصادره می‌کنیم، این اقتدار ملی است مردم به نظام و انقلاب و رهبری عشق می‌ورزند چون مردم ما اقتدار طلبند.

وی در ارتباط با تعامل با دنیا بیان کرد: دولت انقلابی که به دنبال تحقق تعامل است، قراردادها با اوراسیا، چین و روسیه و عضویت در شانگهای و دیپلماسی در این عرصه‌ها از عوامل موفقیت دولت سیزدهم است، دشمن نگران است که چرا به سمت شرق رفتیم، برخی می‌گویند چرا با شرق قرارداد بستید ما بنا نیست تسلیم شرق شویم ما در چارچوب مستقل با آنها در ارتباط هستیم همین‌طور که با غرب در چارچوب ارتباط خواهیم داشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ما بسیار پیشرفت داشتیم و در منطقه غرب آسیا و بی‌الملل حرف اول را می‌زنیم، تصریح کرد: یک انقلاب با عظمت توانسته قله‌های بزرگی را فتح کند، مردم ما با این فتنه کور و اغتشاش برای براندازی مقابله کردند و امروز آمریکا برای هسته ای به دنبال واسطه است.

سعیدی با بیان اینکه اگر انتظار این را داریم که تقابل حق و باطل تمام شود این فرض غیرقابل درستی است، بیان کرد: قرآن می‌فرماید این سنت ما است که در برابر هر پیامبر و رهبری الهی، دشمنی وجود دارد که مردم هم باید در برابر باطل بایستند، در قرآن آمده است که به پیامبر می‌گوید؛ استقامت کن در چارچوب اصول و مبانی و استقامت تو تنها کافی نیست مردم هم باید استقامت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ما سه راه وجود دارد، افزود: جنگ با آمریکا، که نه آنها توانایی آن را دارند و نه اینکه در مصلحت ما است، دوم تسلیم، که مردم هرگز تسلیم نمی‌شوند و راه سوم ایستادگی و مقاومت که رهبری نیز مقاومت فعال را راهبرد قرار دادند، ما قله‌های زیادی را طی کردیم و امروز امریکا در پایان قدرت و در دوران اوفول بوده، صبح نزدیک و مقاومت نیز نزدیک است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به تقویت و حمایت از دولت انقلابی مردمی اشاره کرد و افزود: جنس این دولت با دولت‌های پیشین متفاوت است، این دولت به دنبال تحقق آرمان‌هاست و حمایت می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

وی به تلاش بیشتر دولت در حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: سیستم اداری پاسخگو باشد، وظیفه‌شان را درست انجام دهند، مسؤولان اشتغال و معیشت مردم را در نظر داشته باشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در پایان به موضوع مهم جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: برای شناسایی دشمن و تهدیدات و همچنین برای ایجاد امید در مردم، جهاد تبیین بسیار مهم است، این امر تکلیف عینی برای آحاد ملت است.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033464

مهمترین اخبار ایران و جهان: