نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 06:31

آواربرداری ۸۰ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله خوی پایان یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام عملیات آواربرداری ۸۰ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله هشتم بهمن امسال شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت : تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد احداثی، آواربرداری یک هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است.

به گفته وی، با اتمام کار آواربرداری اکنون عملیات اجرای سازه فلزی، بتنی و دیوار چینی واحدها شروع شده است.

وی با بیان اینکه دیوارچینی ۶ واحد مسکونی و اجرای سقف سه واحد مسکونی نیز در این مناطق به پایان رسیده است، اظهار کرد: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی در ۱۶ محور با استقرار۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت ادامه دارد.

برزگر ادامه داد: بتن ریزی ۹۷ واحد مسکونی به صورت آرماتوربندی شده در روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان خوی و نصب اسکلت فلزی ۳۷ واحد احداثی بتن ریزی شده نیز به اتمام رسیده است.

وی یاآور شد: ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۲۱ هزار و ۶۹۷ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: ابلاغ دستورکارهای وادهای مسکونی نیازمند تعمیر در سطح روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسیده است و مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد تامین و در اختیار واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده، قرار گرفته است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095720

مهمترین اخبار ایران و جهان: