نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 09:04

رویداد ملی صدف کوهی در گلستان برگزار می شود

گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با توجه به پتانسیل گلستان در حوزه معادن صدف کوهی، رویداد ملی صدف کوهی تا پایان بهمن ماه سال جاری در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، درویش علی حسن زاده شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: استان گلستان در حوزه های مختلفی از جمله گندم، آرد، صدف کوهی و ید پتانسیل های بسیار بالایی دارد که تکمیل زنجیره های تولید در آنها می تواند ارزش افزوده بالایی را برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: به عنوان مثال ما در حوزه آرد علی رغم داشتن گندم با کیفیت بالا و آرد کیفی و ظرفیت بالای کارخانجات آرد استان، صنایع شکلات سازی وابسته به آن را در استان ایجاد نکرده ایم.

حسن زاده افزود: ما می توانیم حتی از کشورهای آسیای میانه گندم وارد کرده و پس از تبدیل آن به آرد و در نهایت محصولاتی مانند شکلات و صادرات محصولات نهایی، ضمن بهره بردن از ظرفیت خالی کارخانجات آرد برای استان ارزش افزوده بالایی ایجاد کنیم.

به گفته حسن زاده، علی رغم اینکه ۳۰ درصد اشتغال استان در حوزه زنجیره طیور بوده ولی در حوزه صنایع دارویی دام و طیور در استان اقدام خاصی انجام نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در حوزه صدف کوهی هم علی رغم اینکه ذخایر بالایی از آن در استان وجود دارد و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد اما به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می شود.

وی بیان کرد: به توجه به شعار سال می خواهیم ضمن اینکه نهادهای مرتبط را پای کار می آوریم از ظرفیت علمی و دانشگاهی هک بهره ببریم و پتانسیل های حوزه صدف کوهی استان را هم معرفی و زمینه استفاده بیش از پیش از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891164

مهمترین اخبار ایران و جهان: