نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 21:13

تخریب چهره فرهنگی دانشگاه بخشی از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود

رئیس دانشگاه قم گفت: دشمن در سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر به دنبال توقف فعالیت‌های علمی و تخریب داشته‌ها و چهره فرهنگی دانشگاه‌ها، بصیرت و هوشمندی قاطبه دانشجویان، به‌عنوان بخشی از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود اما ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 شانزده آذر، یادآور حادثه مهم خیزش دانشجویان ایرانی علیه ذلت حکومت کودتایی پهلوی در برابر شیطان بزرگ و اعتراض به سفر نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، در آذر 1332 به ایران اسلامی است. 

شانزده آذر، روز دانشجوی بصیر و پیشرو و دشمن‌شناس و استکبارستیز است.

شانزده آذر، یادآور مبارزه دانشجویان با حکومتی دست‌نشانده و سرسپرده است.

همان دژخیمان و مردم‌ستیزان و مستکبران، در طول تاریخ پرشکوه و افتخارآمیز انقلاب اسلامی به ویژه در ماه‌های اخیر همواره کوشیده‌اند این روز بزرگ را مصادره کنند و به خیال خام خود دانشجویان را در مقابل استکبارستیزترین و مردمی‌ترین نظام سیاسی، یعنی جمهوری اسلامی، قرار دهند. غافل از آنکه ولایت‌مداری، عدالت‌خواهی، انقلابی‌گری، عزت‌طلبی و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های برجسته دانشجویان ایرانی است. به همین دلیل، علی‌رغم تلاش‌های گسترده دشمنان در سال‌ها و خصوصا ماه‌های اخیر برای توقف فعالیت‌های علمی و تخریب داشته‌ها و چهره فرهنگی دانشگاه‌ها، بصیرت و هوشمندی قاطبه دانشجویان، این توطئه بزرگ و بسیار پیچیده را، که بخشی از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود، ناکام ماند.

 اینجانب با تبریک روز دانشجو، مراتب احترام و ادب صمیمانه خود را به حضور عموم دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان متدین، پرنشاط و اندیشمند دانشگاه قم تقدیم می‌دارم و از خدای متعال سعادت، شادکامی و موفقیت روز افزون را برای تک‌تک شما عزیزان مسألت می‌کنم و امیدوارم در مسیر تحقق اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و رهبری عزیز انقلاب و اعتلای جمهوری اسلامی سربلند و سرافراز باشید.

احمد حسین شریفی
رئیس دانشگاه قم

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 901120

مهمترین اخبار ایران و جهان: