نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 11:12

اشتغال ۲۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برتر بودن این استان در اجرای طرح نهضت ملی زمینه ساز اشتغال ۲۵هزار و ۳۵۰ نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: مسکن موتور محرک اقتصاد بشمار می‌رود و اگر فقط این حوزه در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد بر همین اساس از همان روزهای اول کاری دولت سیزدهم در استان تامین مسکن مناسب برای مردم از اولویت‌ها شد.

وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان را یک موهبت الهی دانست و ادامه داد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب بیش از 52 درصد طرح های نهضت ملی مسکن در استان تا پایان سال 6 هزار واحد در مناطق شهری و روستایی آماده بهره برداری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود، گفت: از مجموع 21 هزار متقاضی تخصیصی به پروژه تاکنون 20 هزار معرفی به بانک شده اند.

وی بر کمک همه سازمان‌ها برای تسریع در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن و تامین خدمات مورد نیاز و تعیین تکلیف دستگاههای متولی امور زیربنایی در سایت های این طرح تاکید کرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ضروری است همچنان برخی اختیارات طرح نهضت ملی مسکن به شورای استان ها واگذار شود، تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان مهمترین بانک پرداخت کننده تسهیلات این طرح ملی همچنان دچار برخی مشکلات است که رفع این مشکلات و دادن اختیار به استان ها سبب تسریع در اجرای پروژه های این طرح ملی می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست تامین زمین برای ساخت 142هزار و 204 واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون 207 هزار و 178متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام نویسی کرده اند که 43هزار و 878 واجد شرایط شناخته شدند.

عطاءاله اکبری اظهار داشت: 20 هزار و 904 متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و تاکنون 19هزار و 556 متقاضی تخصیص به پروژه شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان فراهم است، گفت: اجرای طرح مهم و ملی نهضت ملی مسکن گردش مالی هفت هزار و 850 میلیارد تومانی در استان به همراه داشته است

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون 19 هزار و 879 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با متوسط پیشرفت فیزیکی 52 درصد در دست ساخت است. همچنین تاکنون افزون بر 789 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 897664

مهمترین اخبار ایران و جهان: