نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 14:52

هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در همدان انجام می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در دستور کار است گفت: بهره‌وری، اشتغالزایی، افزایش تولید و کاهش مصرف آب از نتایج این نوع کشت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای اداری برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال را اولویت اساسی استان دانست و اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای حل بحران آب انجام شد به طوری که امروز علاوه بر انتقال آب، قدرت انتقال و تصفیه ۹۰۰ لیتر در ثانیه را داریم که تا پایان خرداد به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

وی گفت؛ با توجه به تاکید رئیس جمهور نسبت به مسئله بهره‌وری، تلاش ما این است آب سالم و ارزان را در اختیار مردم قرار دهیم، البته انتقال آب از تالوار هزینه‌های زیادی دارد و با ۱۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

استاندار همدان در ادامه سخنانش تاکید کرد: از چاه‌های کشاورزی در زمان پدافندی و مواقع نیاز استفاه می‌شود ضمن اینکه چاه‌های پدافندی که حفرشده و چاه‌هایی که در مالکیت آبفا قرار دارد نیز در صورت لزوم به شبکه اضافه می‌شوند.

وی از برنامه‌ریزی برای انجام یک‌هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در استان طی امسال خبر داد و گفت: این موضوع ضمن ایجاد اشتغال و افزایش تولید منجر به بهره‌وری استفاده از آب می‌شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: همان طور که تاکید کردم مهم‌ترین سرفصل کاری ما در سال جاری رشد تولید است، هر زمان میزان تورم اعلام می‌شد همدان در رده ۳۰ یا ۳۱ قرار داشت که با تدابیر حوزه تنظیم بازار توانستیم تا حد امکان تورم را مهار کنیم.

وی در پایان با اشاره به کشف معدن لیتیوم در قهاوند، آن را ظرفیت منحصر به فردی برای کشور دانست و گفت: لیتیوم عنصری نایاب در دنیاست که بزرگ‌ترین منبع دنیا در شیلی قرار دارد و ذخایر آن ۲ میلیون تن برآورد شده، این در حالی است که معدن همدان چهار برابر بزرگ‌ترین معدن دنیا ذخیره دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112520

مهمترین اخبار ایران و جهان: