نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 16:29

۲۰۴ هزار مهمان نوروزی در اقامتگاه های استان ایلام اسکان یافتند

ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲۰۴ هزار مهمان نوروزی در اقامتگاه های استان ایلام اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر روز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در ایام نوروز، آمار فوتی‌های تصادفات در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: ایلام از جمله استان‌هایی با حجم زیاد تردد محسوب می‌شود که علیرغم افزایش ۱۳ درصدی تردد گردشگران، با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پلیس در ایام نوروز، فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶۲.۵ درصد کاهش یافته است.

هژبری با اشاره به اقدامات ابتکاری استان برای کاهش تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کنار برگزاری نشست‌های شورای راهبری تصادفات در شهرستان‌های استان، نقش مهمی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان داشته است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز هیچ شکایتی از مجموعه‌های گردشگری استان واصل نشده است، اعلام کرد: از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین بیش از ۲۰۴ هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌سراها، بومگردی‌ها، کمپ‌ها، مجتمع‌های گردشگری و دیگر مراکز اقامتی استان اقامت داشتند.

معاون استاندار ایلام، تعداد بازدید از موزه‌های استان در ایام نوروز را ۱۵ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، حدود ۲۵ میلیارد ریال از صنایع دستی استان در ایام نوروز به فروش رفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125364

مهمترین اخبار ایران و جهان: