نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 08:35

گرگان پربازدیدترین شهرستان گلستان در ایام سفرهای نوروزی

گرگان- سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در طرح نوروزی، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گرگان به ثبت رسید که براساس آمار گرگان پربازدیدترین شهرستان نوروز ۱۴۰۲ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود زیارتی شامگاه پنج شنبه با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان گرگان، اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسیده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۲۰۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی گرگان بوده است.

زیارتی با اعلام این‌که ۲۴ هزار و ۷۴۷ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۲۰۱ هزار و ۶۳۵ نفر نیز از اماکن تاریخی گرگان بازدید کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۷۵ نفر از اماکن مذهبی گرگان بازدید کردند و سهم موزه‌های این شهرستان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم پنج هزار و ۱۴۹ بازدید بود.

وی گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۳۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گرگان به ثبت رسید.

زیارتی با اشاره به این‌که در این مدت ۶۵ هزار و ۶۱۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی این شهرستان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری شهرستان با ۱۵ هزار و ۹۳۸ نفر-شب اقامت است. هتل‌ها با ۱۳ هزار و ۶۷۷ نفر، خانه مسافرها با ۱۲ هزار و ۷۶۲ نفر، هتل‌آپارتمان‌ها با هفت هزار و ۶۴۲ نفر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هفت هزار و ۶۰۴ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی در شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری همچنین ۵۷ هزار و ۳۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر هم اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گرگان را برای اقامت انتخاب کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132604

مهمترین اخبار ایران و جهان: