نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 08:35

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت اجرای طرح‌های اقتصادی عشایر جنوب کرمان

مدیرکل امور عشایر استان کرمان گفت: مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ سهم عشایر جنوب استان کرمان است که برای اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه عشایری اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان کرمان، ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایر استان کرمان امروز در نشست با روح‌اللهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان اظهار داشت: عشایر جنوب کرمان گنجینه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ را به خود اختصاص داده و همواره برای حفظ این آداب و رسوم و فرهنگ غنی خود تلاش کرده و خواهند کرد.

 مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان عنوان کرد: عشایر جنوب استان کرمان در قالب ۱۷ هزار ۳۲۳ خانوار در پهنه‌ی جغرافیای هفت شهرستان جنوبی استان فعالیت دارند و عمده فعالیت عشایر این منطقه دامداری است.

وی افزود : عشایر جنوب استان کرمان در کنار شغل دامداری در حوزه تولید گیاهان دارویی فعالیت چشم‌گیری دارند سالانه بیش از ۲۹۰۰ تن محصول از انواع گیاهان دارویی را از سطح بیش از ۳۵۰۰ هکتار مراتع و مزارع برداشت و به بازار عرضه می‌کنند.

یوسفی بیان داشت: یکی از برنامه‌های سازمان امور عشایر در کنار سایر خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می‌کند، پشتیبانی و حمایت از تولیدات حوزه عشایر است.

 وی اضافه کرد: بر همین اساس ۴ طرح اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال برای جامعه عشایری توسط سازمان امور عشایر ایران تعریف و به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است. این ۴ طرح در قالب زنجیره تامین و تولید گوشت قرمز، تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه گردشگری عشایری و تولید و عرضه صنایع دستی عشایری هستند.

 احمدیوسفی ابراز داشت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ سهم عشایر جنوب استان کرمان است که در قالب این ۴ طرح از طریق بانک‌های عامل با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان به عشایر دارای طرح توجیهی پرداخت می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند نقش مهمی در حوزه رشد تولید داشته باشد که امیدواریم بتوانیم گامی در جهت بهبود معیشت عشایر و تحقق شعار سال برداریم.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان و بنیاد برکت که همواره نقش مهمی در توانمندسازی روستاییان و عشایر داشته است، گفت: این مجموعه تاکنون خدمات گسترده‌ای در سطح استان به‌ویژه جنوب کرمان در بخش‌های مختلف ارائه کرده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1136748

مهمترین اخبار ایران و جهان: